AKTÜEL: İDO ZORDA

ÖZELLEŞTİRİLDİKTEN sonra tamamen çok para kazanmaya yönelik sistemler geliştiren İDO, vatandaşı mağdur ediyor. Parasını, vaktini kaybedenler mahkemelere koşuyor… Uyguladığı ve tamamen ‘daha çok para kazanmaya’ odaklı fiyat ve yönetim politikalarıyla tepki çeken İDO için Rekabet Kurulu’nun başlattığı incelemenin ardından vatandaş da hak aramaya başladı. Özellikle tüketici mahkemeleri ve hakem heyetlerine yüzlerce başvuru yapılıyor. Vatandaşlar ayıplı mal ve hizmet dolayısıyla bulundukları ilçelerdeki tüketici hakem heyetlerine başvuruda bulunuyor. Daha büyük sorunlar için ise yine bulundukları bölgelerdeki tüketici mahkemelerine dava açıyor. Hakkını arayan İDOzede vatandaşlar, özellikle tekel konumdaki İDO’nun aynı bileti farklı ücretlerle satmasını mahkemelere taşıyor. Daha önce de Tüketiciler Birliği Başkanı Nazım Kaya, TAKVİM’e yaptığı açıklamada, kendilerinin de İDO’nun haksız kazanç elde ettiği gerekçesiyle dava açacaklarını duyurmuştu.

BİLETİ ATMAYIN
Bunun için vatandaşlara ‘Biletinizi atmayın’ çağrısı yapan Kaya, “İDO gerek fiyat politikasıyla, gerek deniz otobüsü içi kafe fiyatları ile haksız kazanç elde ediyor. 1.5 saat bir deniz yolculuğunda tabii ki insanlar su içmek zorunda kalacak. 30 kuruşa aldıkları suyu, 2.5 liraya satarak haksız kazanç sağlıyorlar. Hafta sonları, talebin en yoğun olduğu günlerde de bilet fiyatlarını artırmaları haksız kazanç. Vatandaşın mecburiyeti üzerinden zenginleşmek, haksız ve sebepsiz zenginleşmedir ve bu da hukuka aykırıdır” demişti. Uzmanlar, İDO’nun uygulamaları yüzünden mağdur olan vatandaşların kaymakamlıklarda bulunan tüketici hakem heyetlerine müracaat ederek ayıplı mal ve hizmet için dava açabileceklerini ve kazanmaları halinde fazla ödedikleri paraları geri alabileceklerini belirtiyor. Uzmanlar, tüketici mahkemelerinde de dava açılabileceğini söylüyor.
takvim.com.tr