İSTANBUL’U alışveriş ve eğlence merkezi haline getirmeyi hedefleyen İstanbul Shopping Fest’in ikincisi bu yıl haziranda gerçekleştirilecek. 9 Haziran’da başlayıp 21 gün sürecek festivalde perakende ticaret hacminin yüzde 50 artması bekleniyor. Bu yıl ikincisi düzenlenen İstanbul Shopping Fest (ISF), geçen yıl perakende ticaret hacminde gösterdiği yüzde 41 artışı, bu yıl yüzde 50’nin üstüne çıkararak 21 günde 7 milyar lira ciro hedefliyor. Alışveriş, kültür ve eğlence festivali İstanbul Shopping Fest’in ilki geçen yıl 50 milyon liralık yatırımla gerçekleşmişti. Bu yıl 9 Haziran’da başlayacak olan festival, şehrin dört bir yanına yayılan 100’ün üzerinde modern alışveriş merkezinin yanı sıra Taksim, Nişantaşı, Şişli, Bakırköy, Fatih, Bahariye ve Bağdat Caddesi gibi İstanbul’un cazibe noktaları olan alışveriş caddeleri ile birçok ünlü markaya ev sahipliği yapacak.
Geçen yıl 40 gün süresince yurtiçi ve yurtdışından beş milyon ziyaretçi ağırlayan festival, bir önceki yıla göre İstanbul’da toplam alışveriş rakamını yüzde 26 artırarak ciro rakamını 8 milyar liraya çıkardı. Geçen yıl yabancı kart harcamalarında 252 milyon liralık değişime sebep olan festivalde kredi kartı ile 40 lira ve üzerinde gerçekleşen işlem adedi 154 milyon 118 bin 993 oldu. Festival, İstanbullular ve komşu ülkeler başta olmak üzere bu yıl da milyonları kucaklamaya hazırlanıyor. 21 gün sürecek olan İstanbul Shopping Fest’in 2012 hedefi ise 7 milyar liraya ulaşmak olarak belirlendi. İstanbul Shopping Fest projesi için perakende sektörünün önde gelen isimleri, devlet ve sivil toplum kuruluşları, dernekler, restoran ve turizm yöneticileri, markaların kurucuları, üyeleri, pazarlama, ürün ve mağaza müdürlerinden oluşan yaklaşık 1.500 kişi TİM Maslak Show Center’daki tanıtım ve bilgilendirme toplantısında bir araya geldi.
Toplantıda konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, geçen yıl Türkiye’yi ziyaret eden yabancı turist sayısının 31,5 milyona ulaştığını, İstanbul’un ise yüzde 15 artışla 8 milyon ziyaretçiyi ağırladığını söyledi. Bu yıl için 10 milyondan fazla yabancı turisti İstanbul’da ağırlamayı hedeflediklerini duyuran Günay, festival için şimdiden Berlin, Moskova ve Kiev’deki fuarlarda tanıtım faaliyetlerini başlattıklarını ifade ederek, “Diğer şehirler İstanbul ile yarışırken, İstanbul dünya ile yarışıp dünyayı geçmeye çalışıyor.” dedi. İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu da, “Bu yıl biz de valilik olarak İstanbul’un ve ülkemizin turizm değerini artırmak için 95 milyon liralık hibe destek payının 20 milyon lirasını turizme ayırdık.” diye konuştu. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve ISF Platform Başkanı Mehmet Büyükekşi ise geçen yıl hemen hemen tüm pazarlarda artış gerçekleştiğini vurguladı. Araştırma sonuçlarının, İstanbul Shopping Fest’e hem yerli hem yabancı turistlerin tam not verdiğini gösterdiğini aktaran Büyükekşi, ISF’nin sadece İstanbul’a değil, dünyaya damgasını vuracağı değerlendirmesini yaptı. Toplantıya ISF İcra Kurulu eşbaşkanları Yılmaz Yılmaz, Mehmet Nane ve Hakan Kodal, Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, İTO Yönetim Kurulu Üyesi Murat Sungurlu, TUROB Başkanı Timur Bayındır, TURYİD Başkan Yardımcısı Rıza Büyükuğur, TMD Başkanı Füsun Çevikel Kuran, BKM (Bankalararası Kart Merkezi) Genel Müdürü Soner Canko da katılarak desteklerini gösterdi.
21 GÜN SÜREYLE İNDİRİMLİ ALIŞVERİŞ
Festival süresince İstanbul’un onlarca noktasında, alışveriş merkezlerinde ve mağazalarda birçok etkinlik gerçekleşecek. İstanbul, 21 gün ve gece süresince bir eğlence merkezine dönecek. Sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, müzik etkinlikleri, yarışmalar, moda gösterileri, yurtdışından gelecek olan özel grupların şovları ve defileler ile birbirinden renkli görüntülere sahne olacak olan İstanbul, bölgesinin tek cazibe merkezi haline gelecek. Sezon ürünlerinde yüzde 50’lere varan indirimler, kampanyalar ve çekilişlerin yanı sıra her hafta sonu Anadolu ve Avrupa yakasında birer AVM’de alışveriş partileri düzenleyecek. İstanbul’u dünya alışveriş merkezlerinden biri haline getirmeyi amaçlayan festival kapsamında; yabancı turistler, İstanbul’da indirim sezonunun dışında bir dönemde büyük avantajlarla alışveriş yapabilecek. Yabancı misafirler, geçen yıl da olduğu gibi tax free avantajlarıyla ödedikleri verginin bir kısmını alışveriş merkezlerinde ve şehrin bazı noktalarında kurulan tax free stantlarından iade alabilecek.
ARİFE KABİL / ZAMAN