TEKNOLOJİ: HIZINA YETİŞMEK ÇOK ZOR!..

HER yıl İspanya’nın Barselona kentinde düzenlenen Mobile World Congress (MWC), bugün başlıyor. Mobil teknoloji devlerini ağırlayan ve dünyanın dört bir yanından yüz binlerce ziyaretçiyi ağırlayan MWC’nin başlamasına bir gün kala Huawei, “dünyanın en hızlı cep telefonu” olarak lanse ettiği yeni ürününü duyurdu. Huawei Global Ürün Pazarlama Direktörü Frederic Fleurance, hurriyet.com.tr’ye yaptığı açıklamada, cihazdan 1 yıl içinde 60 milyon adet satmayı hedeflediklerini söyledi.

HUAWEI’NİN YENİ TELEFONU NE KADAR “AKILLI”
Huawei, çıkardığı son ürünlerinde “en”leri kullanmayı tercih ediyor. ABD’de Ocak ayında gerçekleştirilen CES 2012’de “dünyanın en ince akıllı telefonu” olarak duyurduğu Ascend P1 S, diğer akıllı telefonlara nazaran oldukça inceydi ve sadece 6.68 mm kalınlığındaydı. Huawei’nin MWC’den bir gün önce tanıttığı “en hızlı” telefonu ise donanımsal özellikleriyle dikkat çekiyor.

KENDİ 4 ÇEKİRDEKLİ İŞLEMCİSİNİ YAPTI

4.5 inç’lik bir ekranı olan ve 1320×720 piksel HD dokunmatik ekrana sahip Ascend D quad ve Ascend quad XL, Android’in en yeni sürümü Ice Cream Sandwich’i kullanıyor. 4 çekirdek işlemcisiyle son derece hızlı olan cihazın bu işlemcisini de Huawei’nin kendisi üretti.

earSmart teknolojisi ile arka plandaki sesleri bertaraf eden ve gürültüyü önleyen cihazın arka yüzünde 8 megapiksel, ön yüzünde ise 1.3 megapiksel dahili kamera bulunuyor. Arka yüzdeki kamera 1080 piksel çözünürlüğünde fotoğraf çekebilirken, ön yüzdeki kamera ise 720 piksel çözünürlüğünde video çekimine olanak veriyor. 8 GB dahili hafızası olan cihaz, WiFi, 3G ve Bluetooth gibi ağ bağlantı teknolojilerini de destekliyor.

“60 MİLYON SATACAĞIZ”

Ascend D quad ile ilgili hurriyet.com.tr’ye açıklamalarda bulunan Huawei Global Ürün Pazarlama Direktörü Frederic Fleurance, şu sözleri kaydetti:

“Eylül ayında cihazı satışa sunmayı planlıyoruz. Hedefimiz bir yıl içinde 60 milyon telefon satmak. Toplam satışımızın yüzde 30-40’ını Çin’de, sonra Japonya ve Avrupa pazarında gerçekleştirmeyi düşünüyoruz.”

Çin markası olarak fiyat odaklı bir üründen ziyade teknolojik olarak üstün cihazlar geliştirmeye çalıştıklarını ifade eden Fleurance, sözlerini şöyle sürdürdü: “İnsanların markamızı bilmesini ve üst seviye ürün çıkardığımızın farkında olmalarını istiyoruz.”
(Hürriyet)