Boğaza kozmetik madde takıldı. Boğazlarda trafik uygulaması ticareti olumsuz etkiledi. Kimya ihracatının yıllık 2,5 milyon Euro’luk bölümü, Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Tüzüğü Uygulaması’nda yapılan değişiklik nedeniyle durma noktasına geldi. Nakliye firmaları, tüzüğün uygulanmasıyla oluşan gecikme nedeniyle tehlikeli madde kapsamındaki kimyasalları taşımak istemiyor. İhracatçıya Çanakkale Boğazı’nı kapatan gelişme sonrası, firmaların önünde iki zorlu seçenek var: Ya nakliye için daha fazla para ödeyecekler ya da yüklerini İzmir Limanı’na taşıyacaklar. Her iki çözüm de firmaların maliyetlerini artırarak, rekabet edemez duruma getiriyor. Dahilde işleme rejimi kapsamındaki bazı firmalar ise İzmir Limanı’nı da kullanamıyor.
Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Tüzüğü Uygulamasında yapılan değişiklikle IMDG Kodu kurallarına göre 1, 2, 5.1, 5.2, 6.2 ve 7 sınıflarında yükü bulunan gemilerin Boğaz geçişlerine yeni bir uygulama getirildi. Tehlikeli yük taşıyan ve 150 metrenin üzerindeki gemilerin bu kapsama alınması, Çanakkale Boğazı’ndan geçişlerinin yavaşlamasına yol açtı. Nakliye firmaları bu nedenle, tehlikeli olarak sınıflanan ürünleri gemilerine almak istemiyor. Almayı kabul eden nakliyeciler ise gecikmeli taşıyor ya da ihracatçının sırtına ek maliyet yükü bindiriyor. Yüklerini taşıyacak nakliyeci bulamayan ihracatçıya, İzmir Limanı gösteriliyor. Ürünlerini daha önce gümrük sahalarına gönderen firmalar, nakliyecilerin ürünleri kabul etmemesi nedeniyle ciddi ardiye ve demoraj ücretleri ödemek zorunda kalıyor.