İstanbul Metrosu’nun inşaatı tamamlanan Darüşşafaka-Hacıosman Hattı’nda test sürüşü yapan Başkan Kadir Topbaş, “Mayıs ayında açılacak hat ilerde Çayırbaşı’na kadar uzayarak yüzeye çıkacak ve burada sahile yapılacak metroyla buluşacak. Hacıosman’dan Taksim’e 24 dakikada, Yenikapı’ya 32 dakikada, havalimanı ise 63 dakikada ulaşılabilecek” dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan ve aşamalı olarak devreye alınan 4.Levent – Darüşşafaka Metro hattında sıra Hacıosman istasyonuna geldi. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, basın mensuplarıyla birlikte Darüşşafaka – Hacıosman Metro Hattı’nda ilk test sürüşünü gerçekleştirdi. Test sürüşünde İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin bazı bürokratları ile Büyükşehir Belediye Meclisi Üyeleri de hazır bulundu.
Hat ilerde Çayırbaşı’na kadar uzayacak
Darüşşafaka’dan Hacıosman’a kadar metroyu başarıyla kullanarak ilk test sürüşünü yapan Başkan Kadir Topbaş, burada gazetecilere yaptığı açıklamada İstanbul Metrosu’nun bir istasyon daha uzamasından gurur duyduğunu belirterek, “Dünyanın en mutlu insanı benim diye haykırabilirim. Çünkü İstanbul’un ulaşımına yine bir tarih düşüyoruz. Yine çok önemli bir yatırımı tamamladık. Nisan ya da Mayıs ayında hizmete açılacak Hacıosman İstasyonu ilerde Sarıyer Çayırbaşı’na kadar uzayacak ve Kabataş ya da Karaköy Tünel’den Salih yolunun altından buraya kadar uzanacak metroyla birleşecek. Hacıosman İstasyonu’nu açtığımızda buradan Seyrantepe Stadı’na 14 dakika, Taksim’e 24 dakikada, Yenikapı’ya 32 dakikada, Otogar’a 50 dakika, Atatürk Havalimanı’na 63 dakikada, Olimpiyat Stadı’na 73 dakikada, Üsküdar’a 43 dakikada, Kadıköy’e 49 dakikada, Kartal’a 79 dakikada ulaşılacak” diye konuştu.
Otobüs ve minibüsler Hacıosman’a kadar gelecek
Kendi döneminden önce yapılan raylı sistem ortalamasının yıllık ortalama 2 kilometre olduğunu, bunu 16 kilometreye çıkararak dünya rekorlarına imza attıklarını vurgulayan Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu; “Hacıosman İstasyonu yüzeyin 49 metre yer altında. Tarabya yolundan 6 kat yer altında. Üstünde 600 araçlık 4 katlı otopark var. Burası tam anlamıyla bir transfer merkezi olacak. Otobüsler, minibüsler buraya kadar gelecek, yolcuları metroya aktarma yapacaklar. Böylece şehrin içine girmeyerek trafiği rahatlatmış olacaklar. Aracını otoparka bırakan vatandaşlar da buradan rahatlıkla şehrin istediği noktasına metroyla hızlı ve konforlu bir şekilde ulaşacak. Bizim de arzu ettiğimiz, İstanbullara toplu taşımanın rahatlığını sunmak.”
Dünyanın en modern metrosu bizde
İstanbul’da dünyanın en son teknolojisini kullanarak en modern hatlarını yaptıklarına dikkat çeken Başkan Topbaş, “Şu anda bizim metro hatlarımız ve vagonlarımız New York’takilerden Londra’dakinden ve Paris’tekinden daha kaliteli ve daha modern. Çünkü biz en son teknolojiyi kullanıyoruz. En son model vagonları devreye sokup en ileri teknolojiyi hayata geçiriyoruz. Her şeyde en iyi teknolojiyi kullanıyoruz. Onun için hem temiz, hem güzel, hem konforlu. Bunu yapmanın gururunu taşıyoruz. Bu gururu bizlere yaşatan İstanbullulara şahsen teşekkür ediyorum. çinde bulunduğumuz bu Hacıosman Metro İstasyonu’na dostluk, barış ve bereketi simgeleyen zeytin ve incir ağacı çinileri de yaptırdık” şeklinde konuştu.
“52 bin kişilik bir ordum var”
“İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin çalışanları hummalı bir şekilde çalışarak yüzümüzü kara çıkartmıyor. Savaşları askerler kazanır, zaferler komutanlara yazılır’ diyen Kadir Topbaş, şunları kaydetti; “Terinizi akıtıyorsanız başarılı olmanız kaçınılmaz. Ekibime, yüklenici firmaya teşekkür ediyorum. Benim arkamda 52 bin çalışanımdan oluşan bir ordum var. Bilinmeyen, görünmeyen kahramanlar. Benim gücüm oradan geliyor.”
Teknik Bilgiler
1.348 metre uzunluğundaki Darüşşafaka – Hacıosman Metro Hattı’nın devreye girmesiyle 4.Levent istasyonun itibaren Hacıosman’a kadar anahat uzunluğu 8 bin 120 metre oluyor. Sanayi istasyonundan Stadyum’a uzanan Seyrantepe hattı ile birlikte toplam uzunluk 9 bin 790 metre. Nisan 2011’de yolculu işletmeye açılması hedeflenen Hacıosman istasyonun devreye girmesiyle birlikte 8,5 kilometrelik Taksim – Levent hattı, Taksim – Hacıosman hattı olarak yaklaşık iki katı uzunluğa ulaşacak.
Test sürüşüne başlanan Darüşşafaka – Hacıosman ve hizmette olan Taksim – Şişhane (1.650 m.) ile birlikte Taksim – Levent hattına eklenen uzunluk 11.440 metreye, istasyon sayısı da 6’dan 13’e çıkacak. 4. Levent’ten sonrasında ana hat üzerinde sırası ile Sanayi, İTÜ-Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi, Darüşşafaka ve Hacıosman ile Sanayi’den bir kol ile ayrılan Seyrantepe-Stadyum dahil toplam 6 istasyon bulunuyor. Seyrantepe hattı ve transfer merkezi de dahil 4. Levent – Hacıosman hattının toplam maliyeti yaklaşık 507 Milyon Euro.
Hacıosman İstasyonu, Yenikapı – Taksim – 4.Levent – Hacıosman Metro hattının kuzeydeki en son istasyonu olduğundan, “tam teşekküllü bir transfer merkezi” olarak inşa edildi. İstasyonun üzerinde tamamı zemin altında 600 araç kapasiteli 4 katlı otopark, istasyon yüzeyinde ise otobüs ve minibüs peronları ve taksi cepleri projelendirildi.
İstasyon ve transfer merkezi işletmeye açıldıktan sonra Sarıyer istikametinden gelen otobüs ve minibüsler, metro istasyonu ile entegre edilerek yeniden organize edilecek. Söz konusu hattın Yenikapı’ya inerek, Marmaray ve hafif metro ile entegre olması sonrasında Hacıosman İstasyonu, Sarıyer bölgesinin tüm yönlere olan toplu taşım ihtiyacını da büyük ölçüde karşılamış olacak.
Hacıosman İstasyonu ile birlikte projelendirilen ve inşa edilen Transfer Merkezi’nin toplam maliyeti 90 Milyon TL olurken, istasyon çıkışında caddenin her iki yanına özürlü asansörü de bulunan 3 adet giriş-çıkış bulunuyor. Toplam 12.714 metrekare alana sahip olan istasyonun otopark katlarının toplam alanı da 20.686 metrekare.