İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İstanbul Ulaşım AŞ’nin tasarım ve mühendisliği olan iki farklı modeldeki “İstanbul Tramvayı”, İstanbulluların oylarıyla seçilecek. http://www.istanbultramvayiniseciyor.com/ adresinden açılan sayfada, A ve B Modeli olarak isimlendirilen her iki Tramvay aracına ait Teknik Bilgiler ve Görsellere ulaşarak seçimde bulunabilecek. Oylama, 31 Ocak 2011 tarihine kadar devam edecek.
A ve B Modeli olarak iki farklı tasarımda üretilen tramvaylar İstanbulluların seçeceği endüstriyel tasarım konseptine göre seri olarak üretilecek. Tasarımlar İstanbul’un hem Raylı Sistem Hatlarında, hem de Yüksek Tabanlı olmaları sebebiyle Hafif Metro Hatlarında kullanılabilecek.
İSTANBUL ULAŞIM AŞ’nin Tramvay Üretim Çalışmaları
1997 yılında başlayan yerli araç tasarlama ve üretme fikri çerçevesinde insan, bilgi ve teknoloji alt yapısı yatırımlarını artırarak çalışmalarını sürdüren İSTANBUL ULAŞIM AŞ, bu süreç içerisinde ürettiği prototip ve araçlar ile bu sahada güven kazandı.
Ulaşım AŞ şimdi bu serinin devamı niteliğinde ancak tamamen yeni ve farklı tasarıma sahip yeni nesil tramvay araçlarını üretmek ve seri üretime geçmek amacıyla yeni bir proje başlatıyor. Bu proje ile araçlar seri olarak üretilecek.
Mühendislik ve endüstriyel tasarım çalışmaları yapılarak iki farklı dış görünüm konsept belirlendi. Araçlarda İstanbul’un kent siluetini yansıtan tasarımlar kullanıldı. Tasarlanmakta olan araç hem “Yüksek Tabanlı Tramvay Aracı” olarak hem de, Hafif Metro Aracı olarak hizmet verecek.
İstanbul’un raylı taşımacılık sistemi içinde önemli görevler üstlenecek olan bu tramvayların dış görünüm konsepti seçimi daha bir önem kazanıyor. Oluşturulan dış görünüm konseptlerinde bir yandan İstanbul’un geçmiş ile bugünü buluşurken, diğer yandan araçların sahip olduğu ileri teknoloji ve mühendislik bilgisi de örnek araçlara yansıtıldı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İSTANBUL ULAŞIM AŞ’nin tasarım ve mühendisliği olan ve Türkiye’de üretilen, iki farklı modeldeki “İstanbul Tramvayı”, İstanbulluların oylarıyla seçilecek.
İstanbullular http://www.istanbultramvayiniseciyor.com/ adresinden açılan sayfada, A ve B Modeli olarak isimlendirilen her iki Tramvay aracına ait Teknik Bilgiler ve Görsellere ulaşarak seçimde bulunabilecek. Oylama, 31 Ocak 2011 tarihine kadar devam edecek.
A ve B Modeli olarak iki farklı tasarımda üretilen tramvaylar İstanbulluların seçeceği endüstriyel tasarım konseptine göre seri olarak üretilecek. Tasarımlar İstanbul’un hem Raylı Sistem Hatlarında, hem de Yüksek Tabanlı olmaları sebebiyle Hafif Metro Hatlarında kullanılabilecek.
İSTANBUL ULAŞIM AŞ’nin Tramvay Üretim Çalışmaları
1997 yılında başlayan yerli araç tasarlama ve üretme fikri çerçevesinde insan, bilgi ve teknoloji alt yapısı yatırımlarını artırarak çalışmalarını sürdüren İSTANBUL ULAŞIM AŞ, bu süreç içerisinde ürettiği prototip ve araçlar ile bu sahada güven kazandı.
Ulaşım AŞ şimdi bu serinin devamı niteliğinde ancak tamamen yeni ve farklı tasarıma sahip yeni nesil tramvay araçlarını üretmek ve seri üretime geçmek amacıyla yeni bir proje başlatıyor. Bu proje ile araçlar seri olarak üretilecek.
Mühendislik ve endüstriyel tasarım çalışmaları yapılarak iki farklı dış görünüm konsept belirlendi. Araçlarda İstanbul’un kent siluetini yansıtan tasarımlar kullanıldı. Tasarlanmakta olan araç hem “Yüksek Tabanlı Tramvay Aracı” olarak hem de, Hafif Metro Aracı olarak hizmet verecek.
İstanbul’un raylı taşımacılık sistemi içinde önemli görevler üstlenecek olan bu tramvayların dış görünüm konsepti seçimi daha bir önem kazanıyor. Oluşturulan dış görünüm konseptlerinde bir yandan İstanbul’un geçmiş ile bugünü buluşurken, diğer yandan araçların sahip olduğu ileri teknoloji ve mühendislik bilgisi de örnek araçlara yansıtıldı.
Temel Teknik ÖZELLİKLER
Genel Bilgiler
Araç Tipi Yüksek Tabanlı Tramvay Aracı
Model Tek Kabinli , Çift Yönlü
Tren Seti 2 , 3 , 4 lü dizi
Donanım ve özellikler
CPU esaslı araç kontrol bilgisayarı
Çevre dostu elektrik tahrik sistemi
Düşük enerji tüketimi
Otomatik frenlemeye geçen güvenlik sistemi
GPRS LCD ekran yolcu bilgilendirme sistemi
CCTV sürücü kamera sistemi
Bağımsız yolcu ve sürücü kabin klimaları
Elektrik kontrollü kapılar
Dinamik süspansiyon sistemi
Endirek Aydınlatma
Sirkulasyonu kolaylaştıran yolcu kabin tasarımı
Özel engelli alanı
Kompozit kaplamalar
Ergonomik dashboard tasarımı
Darbe azaltıcı tampon tasarımı
Temel Boyutlar
Araç boyu 25 m
Araç genişliği 2650 mm
Aracın yüksekliği (Raydan, çatıya) 3360 mm
Elektrikli kapılar
Kapı boşluğu genişlik 1400 mm
Minimum yatayda dönme yarıçapı 25 m
Maksimum eğim %6
Ray açıklığı 1435 mm
Araç boş ağırlığı 30 t
Araç dolu ağırlığı(7 kişi/m²) 50 t
Yolcu Kapasitesi
Oturan yolcu sayısı 40
Ayakta yolcu sayı(7 kişi/m²) 245
Toplam yolcu sayısı(7 kişi/m²)) 285
Araç Performans Bilgileri
Maksimum hız 80 km/h
Maksimum İşletme Hızı 50 kmh
Maksimum hızlanma ivmesi 1.2 m/s²
Max Acil frenleme ivmesi(AW0) 2,8 m/s²
Fren ve Süspansiyon Sistemi
Servis Freni Elektrodinamik +Elektropnömatik frenleme
Acil Durum Freni Elektrodinamik +Elektropnömatik+ Manyetik Frenleme
Dinamik Süspansiyon Dinamik Hava yastığı
Birincil süspansiyon Çevron/kauçuk eleman
Elektrik ve Tahrik Sistemi
Nominal hat gerilimi 750 V DC
Bir araçta 4 asenkron motor
Motor invertörü IGBT esaslı
Motor gücü 120 kW