Tatillerde ödev yapmak yerine, deneyim kazanılacak faaliyetlerde bulunmak çocuklar için daha yararlı. Eğitim, Öğrenci ve DEHB Koçu Elgiz Henden, tatil döneminde çocuklara ödev vermenin çok doğru olmadığını kaydederek, gözlemlerine dayanarak verilen ödevlerin birçoğunun öğrenciler tarafından yapılmadan tatilin bittiğini belirtiyor.
Bir türlü bitmeyen, hatta kimi zaman başlanmayan ödevler nedeniyle tatilin çocuklar ve ebeveynler arasında mücadeleyle geçtiğini söyleyen Henden, şunları dile getiriyor: “Ödevler yüzünden öğrenciler tatil boyunca anne babalarıyla tatil sonrasında ise öğretmenleriyle mücadele ediyorlar. Tatil dönemi ödevleri öğrencilerde ekstra bir gerginliğe neden oluyor. Ayrıca yapılan araştırmalar ödevler ve başarı arasında doğrudan bir bağlantı olduğunu göstermiyor. Bizler sanıyoruz ki, ne kadar çok ödev yaparlarsa öğrenciler o kadar çok öğrenir. Oysa unutmamak gerek, çocuklara okula öğrenmeye gidiyorlar öğrendiklerini göstermeye değil.
“Tatil döneminde öğrencilerin kişisel gelişimleri açısından yararlı olanın deneyim olduğunu ifade eden Henden, “Eğer öğrencilerden bir şey isteyeceksek, tatilde okul için ödev yapmalarını istemek yerine farklı deneyimler yaşamalarını isteyebiliriz. Deneyimlenen öğrenmeler asla unutulmaz, daima hatırlanır“ diyor.
Deneyimlerin sınırsız olduğunu kaydeden Henden, her eylemin hayata dair bir deneyim olduğunu belirterek, daha önce tadını hiç bilmediği bir yiyeceğin tadına bakmak, bir kez olsun yatağını toplamak, bir gün boyunca hiç konuşmamayı denemek, bütün bir gün uyumaya çalışmak, yeni bir müzik aletinin adını öğrenmek, gelecekteki kendine bir mail atmak, bir gün boyunca baskın olmayan elini kullanmak, 24 saatini videoya çekmek, yeni bir arkadaş edinmek, ertelediği bir şeye karar vermek gibi sınırsız bir deneyim alanı olduğunu söylüyor. Bu konuda tercihi öğrencilere bırakmak gerektiğini belirten Henden, bu listeye çok daha yaratıcı fikirler ekleyeceklerine emin olduğunu söylüyor.
MİLLİYET