KÜLTÜR: Tarihi tabloya rekor fiyat!

Rönesansın dahi isimlerinden Leonardo da Vinci’nin “Salvator Mundi” adlı tablosu rekor fiyata satıldı. Leonardo da Vinci’nin “Salvator Mundi” adlı tablosu 450 milyon dolara alıcı bularak şimdiye kadar bir açık artırmada en yüksek fiyata satılan sanat eseri oldu. Rönesans döneminin ünlü İtalyan ressamı Leonardo da Vinci’nin Hazreti İsa’yı resmettiği tablosu 450 milyon dolara satıldı.

New York’ta Christie’s müzayede evi tarafından açık artırmaya sunulan “Salvator Mundi” adlı tablo rekor fiyata alıcı buldu.

“Dünyanın Kurtarıcısı” anlamına gelen da Vinci’nin tablosu 450 milyon dolara satılarak şimdiye kadar bir açık artırmada en yüksek fiyata satılan sanat eseri oldu. Tablonun yeni sahibinin ismi ise açıklanmadı.

İsa peygamberin sol elinde bir küre ve sağ elini kaldırmış şekilde resmedildiği 1500’lü yıllara ait tablonun ilk sahiplerinden biri İngiltere Kralı I. Charles’tı.

1900’lü yıllara kadar ortadan kaybolan tablo daha sonra bir İngiliz sanat koleksiyoncusu tarafından satın alınmış, 1958 yılında ise da Vinci’nin orijinal eseri olmadığı zannedilerek 60 dolara satılmıştı.

Hasar görmüş tablonun 2005 yılından sonra yapılan çalışmalarla da Vinci’nin orijinal eseri olduğu kanıtlanmış, tablo onarılmış ve son olarak Rus milyarder Dmitry Rybolovlev tarafından 127,5 milyon dolara satın alınmıştı.

Geçtiğimiz aylarda ise, uzmanlar Leonardo Da Vinci’nin Salvator Mundi adlı tablosunda eserinde kritik bir hata bulunduğunu iddia etmişlerdi. Lenardo da Vinci’nin ünlü eseri Mona Lisa ile aynı dönemde, 1500’lü yıllarda yaptığı düşünülen Salvator Munti’de, Rönesans giyim tarzı ve elinde cam bir küreyle tasvir edilmiş “Hz. İsa” görülüyor. Fakat uzmanlar, Da Vinci’nin “Hz. İsa”nın elinde görülen cam küreyi tarzına aykırı olarak gerçekçi bir şekilde resmetmediğini iddia etti. Buna göre sanatçı, son tablosunda fizik biliminin optik kurallarını ihlal etti. Hz. İsa’nın elinde bulunan şeffaf kürede gerçek hayatta olması gerektiği gibi ışık kırılmıyor.

Guardian’ın haberine göre, Da Vinci hakkında araştırma yapan yazar Walter Isaacson, konuyla ilgili olarak “Küresel bir düzlemde katı cam veya kristal üzerinden yansıyan ışık cisimlerin gerçeğinden daha büyük ve ters çevrilmiş görüntülerini üretir. Aksine Da Vinci, küreyi sanki içinden geçen ışığı bozmayan boş bir cam baloncuk gibi çizdi. Sanatçı bu küreyi dikkat dağıtmamak için bu şekilde resmetmeyi tercih etmiş olabilir. Belki de Hz. İsa ve onun yörüngesine mucizevi bir nitelik kazandırmak istiyordur” ifadelerini kullandı.

NTV