Kültürel hazineyi başka coğrafyalara tanıtmadaki en etkili yollardan biri olan gastronomi, ‘iyi yemek düşkünlüğü, yemekten anlama, yemek bilimi, iyi yemek sanatı’ anlamlarına gelmektedir. “Gastronomi”, bu toprakların kültürel hazinesini başka coğrafyalara en kısa yoldan aktarma ve seyahatseverlere toplumumuzun hayatı algılama şekillerinden bir seçki sunma noktasında başka hiçbir faktörün başaramadığını başarıyor. Damağından kalbine giden yolu lezzetle dolan turistin algısı da olumluya dönüyor. Şüphesiz ki ülkemizin gastronomi alanında attığı her sahici adım, çok verimli geri dönüşlerle ülke turizmine katkı sağlıyor. Ve işte “Gastronomi Turizmi”, artık tescilli bir turizm çeşidi olarak kendi alanında yaptığı yatırımları ülke turizminin hizmetine sunuyor.
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Gastronomi Turizmi Derneği’nin destekleri ile, gastronomiyi bir turizm çeşidi olarak kabul etti. Gastronomi Turizmi Derneği, Bakanlığın 1-3 Kasım tarihleri arasında Ankara’da düzenleyeceği 3. Turizm Şûrası’na katılım gösterecek. Yapılacak toplantı ve iş birlikleri ile 2023 Türkiye Turizm Stratejisi hedefleri kapsamında, gastronomiyi içine alan bir yol haritası çizilecek.
The World Food and Travel Association (Dünya Yemek ve Seyahat Birliği) verilerine göre gastronomi turizminin yıllık 150 milyar dolarlık bir piyasa hacmi yaratıyor. İnsanların bir ülkeyi ziyaret etmesindeki başlıca amaç yemek olarak karşımıza çıkıyor. Bu fikirden hareketle yola çıkan Gastronomi Turizmi Derneği’nin destekleri ile, gastronomi artık bir turizm çeşidi olarak Turizm Bakanlığı tarafından kabul edildi. Bu yıl Ankara’da 3’üncüsü gerçekleştirilecek Turizm Şûrası’nda, gastronomiyi de içine alan turizm sektörünün uzun vadeli ve sağlıklı gelişimini sağlamak üzere ulusal bir turizm politikasının oluşturulabilmesi için bir araya gelinecek.
Toplantı Gastronomi Turizmi Derneği, kamu kurum ve kuruluşları, turizm meslek örgütleri, sivil toplum kuruluşları, turizm sektörü ve akademik camianın katılımı ile 1-3 Kasım 2017 tarihleri arasında yapılacak.
“GASTRONOMİ DÜNYADA EN ÖNEMLİ TURİZM STRATEJİSİ”
Dünyanın dört bir yanında gastronominin ülkelerin en stratejik turizm çeşidi olduğunu belirten Gastronomi Turizmi Derneği Başkanı Gürkan Boztepe, “Gastronomi turizmi, yeni bir yiyecek ve içecek deneyimi yaşamak için seyahat motivasyonu yaratan ve seyahat davranışlarının güdülenmesine önemli ölçüde yardımcı olan turizm şeklidir. Bir yöreye özgü yemekler, özellikle de düzenli yapılan etkinliklerle tanıtıldığında binlerce kişiyi o bölgeye çekebilmek mümkün olmaktadır. Yöresel yemeklerin yanı sıra şarap turizmi, çikolata turizmi, bira turizmi en çok rastlanan yemek turizmi kategorileri olarak öne çıkmaktadır. Türkiye’de turizmdeki en büyük gelirini yemeklerden elde etmektedir. Bu nedenle gastronominin bir turizm şekli olarak kabulü ve bu doğrultuda yapılacak yeni politikalar ülke turizminde ses getirecektir.” açıklamasında bulundu.
TURİZM REPORT