İstanbul’da 18-Mart-26 Nisan 2011 tarihleri arasında düzenlenecek “İstanbul Shopping Fest”; Bakan Günay, Başkan Topbaş ve Vali Mutlu tarafından Çırağan Sarayı’nda tanıtıldı. 40 gün 40 gece boyunca milyonlarca kişiyi ağırlayacak festival alışveriş, kültür ve eğlenceyi bir araya getirecek.
İstanbul’da 18 Mart-26 Nisan 2011 tarihleri arasında düzenlenecek “İstanbul Shopping Fest”, 40 gün 40 gece boyunca milyonlarca kişiyi ağırlayacak. Festivalde alışveriş, kültür ve eğlence bir arada yaşanacak. Festivalin tanıtım toplantısı Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu ve Türkiye İhracatçılar Merkezi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin katılımıyla Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirildi.
Toplantıda konuşan Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, İstanbul’un özel bir dünya şehri ve Türk Devleti’ne dünyanın, tarihin özel bir armağanı olduğunu belirterek, turizmin Türkiye’nin ve İstanbul’un önemli bir kalemini oluşturduğunu söyledi.
Turizmde 2011 hedefi 30 milyon turist
Türkiye’nin, dünya turizminin önemli merkezlerinden birisi haline geldiğini belirten Günay, “Geçen yıl dünyada kriz varken ve önde gelen ilk 10 ülkenin 9’u, yılı eksi sonuçlarla kapatırken, Türkiye, yılı artı rakamlarla kapattı. Ülkemizi ziyaret eden turist sayısını 26 milyondan 27 milyona taşıdık. Bu artışta İstanbulumuzun önemli bir payı var” diye konuştu.
Bu yıl da 28,5 milyon civarında bir rakamı yakalayacaklarını belirten Günay, sözlerini şöyle sürdürdü; “Bu, güzel bir ivme. Şu anda, geçen yıla göre yüzde 6’dan fazla bir artış görünüyor. 2011’de 30 milyon turisti göreceğimize bütün kalbimle inanıyorum. Umuyorum ki turizmden 22-23 milyar dolar aralığında bir gelir elde edeceğiz. Turizm, Türkiye’nin önemli bir kalemini oluşturuyor. Gelecek yıl turizm gelirinde 25 milyar doların üzerine çıkacağız. Hedeflerimiz ülkede kıyı ve deniz turizmini daha öteye taşımak, ülkenin doğal güzelliklerinin yanı sıra kültür özelliklerini ve farklı imkanları turizmin içine katabilmek. Bu alanda İstanbul’un yapabileceği çok şey var. Henüz 30 milyona doğru ilerleyen Türkiye, ülke turizmi içinde hak ettiği yere gelebilmiş değil.”
İstanbul’da AVM ve geleneksel alışveriş bir arada
İstanbul’da büyük bir alışveriş potansiyeli olduğunu anlatan Günay, “İstanbul’daki yeni alışveriş merkezleri gelişmesi şehrin geleneksel alışveriş mekanlarını gündemden çıkarmayacak. İstanbul’un geleneksel alışveriş mekanlarını biz bu vesileyle daha fazla dünyada bilinir hale getirmeliyiz. İstanbul’da yeni AVM’lerin gelişmesi ve bunlar üzerinden yeni potansiyelin harekete geçirilmesi bir Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı’nı unutturmamalı. Perşembe pazarı ve Galata ile ilgili yeni projeler yapma ihtiyacını gündemden kaldırmamalı. Bence tam tersine İstanbul bir dünya alışveriş merkezi haline gelmeli. İstanbul’u önce bu coğrafyada, sonra dünyada çok ciddi bir alışveriş merkezi haline getirirsek, geleneksel alışveriş merkezlerimiz de dünya çapında bilinir.”
Shopping Fest için seçilen tarihlerin çok isabetli olduğunu bildiren Günay, 18 Mart-26 Nisan arasındaki 40 gün 40 gecenin, nevruz, paskalya gibi İstanbul’da yaşayan kültürlerin, dinlerin çok özel günlerine denk geldiğini kaydetti. Bu 40 gün 40 gecede, İstanbul’da eğlence ve alışverişin yanı sıra bütün dinlerin coşkulu günleri ve bayramlarının harman olacağını anlatan Günay, “Bu, İstanbul’un ne kadar çok kültürlü, derin, farklı inançların, farklı kesimlerin, farklı etnik kökenlerin bir arada yaşayabildiği bir kent olduğunu da göstermekte” dedi.
Başkan Topbaş; “İstanbul yeniden dünyanın merkezi”
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da dünyada artık ülkeler yerine şehirlerin yarıştığın ve ülkelerin yerine şehirlerin konuşulduğunu belerterek, şehirlerin başarılarının dünya tarafından yakından takip edildiğini söyledi. Bu nedenle her şehrin bir tema yüklenerek dünyada adından söz ettirmeye çalıştığını ifade eden Başkan Kadir Topbaş, şöyle konuştu;
“İstanbul bu konuda çok şanslı ve çok imkanları olan bir şehir. Dünyanın bütün değerlerini üzerinde taşıyan harika bir şehir. İstanbul her bakış açısından insana mistik havasıyla, turizmiyle, kültür ve sanatıyla bir şeyler verebilir. İstanbul 24 saat yaşayan, dünyaya açık, özgür bir şehir. İstanbul’un yeniden dünyanın merkezi konumuna gelmesi ve dünyanın çok önemli kararlarının bu şehirde alınır olması sözlerimin ispatıdır.”
“Dünya İstanbul’da alınan kararlara uyuyor”
2010 Avrupa Kültür Başkenti olan İstanbul’un 2012’de Avrupa Spor Başkenti seçildiğini, 2011’de Dünya Atletizm Şampiyonası yine İstanbul’da yapılacağını hatırlatan Başkanı Topbaş, “Bu yıl Dünya Basketbol Şampiyonası’nın final maçları İstanbul’da yapıldı. İstanbul son yıllarda çok önemli kongrelere ev sahipliği yaptı. İstanbul geçmişte dünyada alınan kararlara uymak zorunda olan bir şehirken, şimdi dünya İstanbul’da alınan kararlara uymak zorunda kalıyor” diye konuştu.
“Böyle bir şehirde istiyoruz ki bütün markalar güçlensin. Kendi markalarımızı daha çok ortaya çıkartalım ve dünyayla buluşturalım. ‘İstanbul Shopping Fest’in çok doğru bir festival olduğuna ve çok başarılı geçeceğine inanıyorum. Çünkü İstanbul’da yapılan uluslararası kongre ve etkinliklere çok ciddi katılım var” diyen Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü;
“İstanbul’un önemli bir merkez olduğunu herkes kabul ediyor ve bu şehirde bulunmayı ayrıcalık sayıyor. İstanbul’u yaşayanlar, biraz hissedenler bu kente sevdalı hale geliyor. Bu şehir insanı kendisine aşık ediyor. Öte yandan, İstanbul ile ilgili birçok konuda hükümetimiz, belediyemiz, sivil toplum kuruluşlarımız bir araya geliyor. Kol kola girerek geleceği birlikte tayin edebiliyoruz. Dünyada Türkiye’ye ve İstanbul’a karşı olan ilgiyi birlikte başarıyoruz. Bir milat oluşturduk. İstanbul tarihindeki konumuna yeniden kavuşuyor. Bu gelişmelerle İstanbul’un turizmi de her yıl ciddi oranda artıyor. Göreve geldiğimizde, ‘artık emek yoğun işgücünün çalıştığı bir İstanbul yerine, dünyanın önemli karalarının alındığı, kongrelerin ve uluslararası spor müsabakalarının gerçekleştirildiği, finans, turizm, fuar ve moda merkezi olmalıdır’ dedik. Adım adım da buna doğru yaklaşıyoruz. Başarı hepimizin katkılarıyla ortaya çıktı ve hepimiz övgüyü hak ediyoruz.”
İstiklal daha şık bir cadde olacak
Başkan Kadir Topbaş, katılımcıların bir sorusu üzerine, İstiklal Caddesi’nin zeminin yeniden düzenleyeceklerini belirterek, “Caddenin altındaki tonoz nedeniyle harç bağlamıyor, böyle bir sıkıntı var. Fransız Sokağı’ndaki düzenleme gibi bir düzenleme yaparak İstiklal Caddesi’ni daha şık bir cadde haline getireceğiz” dedi.
Yurtdışından 40 çift İstanbul’da evlendirilecek
“İstanbul Shopping Fest” kapsamında yabancı ülkelerden evlenecek 40 çifti İstanbul’a getirerek evlendirmeyi düşündüklerini de kaydeden Topbaş, “Kendi ülkelerindeki televizyon yarışmalarında İstanbul’u tanıyanlardan seçilecek çiftler, en yakın aileleriyle birlikte İstanbul’a getirilecek. Her gün bir çift İstanbul’da evlenecek” şeklinde konuştu.
18 Mart-26 Nisanda gerçekleştirilecek “İstanbul Shopping Fest” ile İstanbullular, 40 gün 40 gece Taksim, Nişantaşı, Şişli, Bakırköy, Fatih, Bahariye ve Bağdat Caddesi’ndeki alışveriş merkezi ve mağazalarda sabaha kadar alışveriş yapma fırsatı bulacak. Ayrıca sokak şenlikleri, konserler, gösteriler, çocuklara özel oyunlar ve oyuncaklar, müzik etkinlikleri, partiler, yarışmalar, moda gösterileri ve defileler ile İstanbullular eğlenceli vakit geçirecek.
Yüzlerce yerli ve yabancı markanın yanı sıra Kapalıçarşı, Mısır Çarşısı gibi geleneksel alışveriş noktalarının da katılacağı etkinlikte, yeni sezon ürünlerinde yüzde 50’lere varan indirimler ve çekilişler de yapılacak. Ayrıca her yıl düzenlenecek olan İstanbul Shopping Fest ile 2 milyar dolar olan perakende ticaret hacminin 2023 yılında 10 milyar dolar değerine çıkarılması hedefleniyor.