İstanbul’un trafiği yeraltına iniyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi 145 kilometre yeni tünel inşa etmek için kolları sıvadı. Dolmabahçe ile Levazım arasına yapılacak tünel Cendere yolu Ayazağa’dan Baltalimanı’na, oradan da Çayırbaşı’na kadar uzanacak.
İstanbul’da 2019’a kadar 98 kilometre uzunluğundaki 17 tünel projesi hizmete girecek. 2019 sonrası ise 47 kilometre uzunluğundaki 11 tünelin tamamlanmasıyla 2023’e kadar İstanbul’un altına 145 kilometre yeni yol yapılacak. Halihazırda yapımı devam eden toplam 5.78 kilometrelik Kasımpaşa-Sütlüce ve Libadiye-Çamlıca tünellerinde son aşamaya gelindi. İBB’nin Avrupa’da 22, Asya’da 6 tünel projesi var. 2019’a kadar hizmete alınması planlan 98 kilometre uzunluğunda 17 tünel projesi bulunuyor.
52 KM’LİK TÜNEL
Tüneller ilçeleri yeraltından birbirine bağlayacak. Dolmabahçe ile Levazım arasına yapılacak tünel Cendere yolu Ayazağa’dan Baltalimanı’na, oradan da Çayırbaşı’na kadar uzanacak. Bu sayede Beşiktaş’tan Sarıyer’e yeraltından kesintisiz ulaşım sağlanacak. Kağıthane’den Büyükçekmece’ye bağlanacak yaklaşık 52 kilometrelik tünel 6 ilçeyi birbirine bağlayacak. Kağıthane’den başlayacak tünel Bayrampaşa, Bağcılar üzerinden Küçükçekmece’ye Avcılar üzerinden de Büyükçekmece’ye uzanacak. 2019 sonrası için ise 11 tünel projesi bulunuyor. Projeler, Davutpaşa-Samatya, Merter- Kazlıçeşme, Kadıköy-Kuşdili tünelleri dahil yaklaşık 47 kilometre olacak. Bu sayede 2019 öncesi ve sonrası tünellerle birlikte 2023’e kadar İstanbul’un altına 145 km tünel inşa edilerek trafiğin rahatlaması hedefleniyor. Üsküdar sahil trafiğini rahatlatmak için 24 kilometrelik tünel inşa edilecek. Böylece Beykoz, Avrasya Tüneli’ne entegre edilecek. Kaynak: Sabah