Avrupa Birliği Komisyonu Google’ın arama marketindeki konumunu kötüye kullanıp kullanmadığını araştırmak için soruşturma başlattı. Söz konusu iddia rakip firmalar tarafından 2010 yılında komisyona iletilmişti.
ABD merkezli teknoloji devi Google’ın başı bir kez daha Avrupa Birliği Komisyonu’nun rekabet birimi ile dertte.
Daha önce iki defa Google’ı mercek altına alan AB Komisyonu’nun rekabetten sorumlu üyesi Margrethe Vestager, şirketi arama marketindeki ağırlığını kötüye kullanarak reklam gelirlerini artırmakla suçladı.
Söz konusu iddia ile ilgili komisyonun başlattığı soruşturma Google’ın karşı karşıya kaldığı 3’üncü suçlama.
Konuyla ilgili basına açıklamalarda bulunan Vestager, “Google ortaya çıkardığı pek çok ürünle hayatlarımızı değiştirdi. Ancak bu durum onların diğer şirketleri göz ardı ederek rekabet dışına itmelerine imkan sağlamıyor” dedi.
Google’ın basın sözcüsünün suçlamalara ilişkin yaptığı basın açıklamasında ise şu ifadelere yer verildi: “Ürünlerimizin Avrupalı tüketicinin seçim hakkını ve rekabeti güçlendirdiğini düşünüyoruz. Komisyonun raporunu inceledikten konuyla ilgili önümüzdeki haftalarda daha detaylı bir açıklama yayınlayacağız.”
Google’ın geçen yılki 75 dolarlık gelirine hatırı sayılır bir katkısı olan AdWords ve AdSense isimli programlar, rakip firmalar tarafından AB Komisyonu’na 2010 yılında şikayet edilmişti.
VESTAGER GOOGLE’IN PEŞİNİ BIRAKMIYOR
Avrupa Birliği Komisyonu’nda görev alan Vestager’in Google’a yaptığı ilk suçlama bu değil. Margrethe Vestager Google’ı daha önce arama sonuçlarında kendi hizmetlerini öne çıkarmakla ve kendi uygulamalarını zorunlu tutarak Android’in gücünü kötüye kullanmakla suçlamıştı.
Kaynak: NTV