OTOMOBİL: Alanların 4 bin kişiden 17’si memnun

Otomobil alanlarla yapılan bir çalışma ilginç sonuçlar ortaya çıkardı. 
4 bin kişiden 17’si memnun

Yapılan son araştırmaya göre otomobil satın alan doğrudan tüketicilerin çok çok azı bayideki işlemlerden memnun olduğunu söylüyor.

Otomotivde perakende kanalın yani bayi satışın sonu mu geliyor. Audi, sanal showroomunu açtı ama 11 satış görevlisini de İstinye Park’taki “dünyadaki 4 sanal merkezinden biri olan” tesisten eksik etmedi.

***

Yakın zamanda yapılan bir anketin sonuçlarına göre, araç satın almak isteyen 4000 müşteriden sadece 17’si araba satın alırken izlenen mevcut süreçten mutlu olduğunu belirtiyor. Bu rakam yüzde 17 değil, sadece 17 kişi. Otomobil perakendecileri bu tatminsizliğin farkına vararak bu duruma ufak bazı değişiklikler ile karşılık veriyorlar. Diğer endüstriler giderek daha müşteri odaklı bir hale gelirken, daha az yorucu bir müşteri deneyimi yaratmak otomobil üreticileri ve satıcıları için giderek daha önemli bir hale geliyor.

Mobilitenin geleceği otomobil satıcıları için birçok zorluğu beraberinde getiriyor. Özellikle otonom araçların ortaya çıkması ve paylaşımlı araçların artması, otomobil satıcılarını neredeyse otomobil alımı ve sahiplenme süreçlerinin hepsini yeniden düşünmeye zorlayacak. Giderek artan bir şekilde, müşteriler ortak paylaşımlı araçlara kaydıkça, daha önceden kurulmuş olan süreçler, nüfusun büyük bir kısmı için anlamsız hale gelecek.
Bu trendler ortadan kalksa bile, müşteri beklentilerindeki değişimler, otomobil perakendecilerini araç performansından çok müşteri ilişkilerine ve deneyimine odaklanmaya itecek. Orijinal parça üreticilerinin ve bayilerin, mobilite ekosisteminin geleceğinde “nerede oynayacaklarına” ve “nasıl kazanabileceklerine” karar verebilmeleri için işlerinin keskin bir değerlendirmesini yapmaları gerekiyor.
BU YIL SATIŞ TAHMİNİNİ DEĞİŞTİRMEDİ

2015 yılın Türkiye’nin en çok satan otomobil şirketi olarak tamamlayan Doğuş Otomotiv’in 2016 yılında ne yapacağını sordğumuzda ise”Herşey müşterinin takdiri” dien Bilaloğlu, ellerini iki yana açarak, güvenle konuşuyordu.
Tüm gelişmelere karşın yılsonu beklentilerini koruduklarını ve revizyon gerektirici bir durum olmadığını belirten Bilaloğlu, “Kriz öngörmüyoruz. Turizm gibi lanlarda yaşananlar ticari bir gerçek. inkar etmek mümkün değil. Ama yıl tamamlanmadı. Yıl sonuna kadar bu alanda da olumlu gelişmeler yaşanabilir.

VW KRİZİ SEKTÖR KRİZİ OLDU

ABD’de başlayıp, dünyaya yayılan “Dizel Krizi’nin artık bir sektör krizine dönüştüğünü söyleyen Bilaloğlu, “Homolosyon veren ülkeler, vermeyen ülkeleri uyarıyor. Almanya VW dışındaki 30 modelin dizel motorlarını kontrole aldı. Sorun sektörel kriz haline geldi.”
Alıntı: Mynet / Halil OKŞİT www.otoajanda.com