Volkswagen’in CES açılış toplantısının yıldızı Volkswagen BUDD-e Concept olarak adlandırılan elektrikli taşıt oldu.
ABD’nin Las Vegas kentinde düzenlenen CES 2016 Fuarı’nın dikkat çekici konuklarından biri de Volkswagen’ın elektrikli minivan konsepti BUDD-e oldu.
Konsept olarak tasarlanan ve henüz seri üretimine başlanmayan aracın 101kWh’lık bataryası zemininde yer alıyor.
BUDD-e’nin elektrikli iki motorunun her biri tüm tekerleklere güç iletiyor.
Günümüzün petrol ürünleriyle çalışan araçlarıyla karşılaştırıldığında, Volkswagen’in elektrikli otomobili tam şarjda 600 kilometre menziliyle onlardan pek de farklı olmadığını gösteriyor.
Sadece 15 dakika yüzde 80 oranında şarj edilebilen BUDD-e, saatte 150 kilometre maksimum hıza erişebiliyor.
BUDD-e, Volkswagen’nin Modüler Elektrik Platformu (MEB) olarak adlandırdığı ve gelecekteki tüm pille çalışan araçlarında kullanmayı planladığı temel üzerine konumlandırılmış.
MEB pil, motor ve soğutma sistemlerinin optimal yerleşimine izin vererek sürüş dinamiklerini genişletiyor, yolcu bölümünü iyileştiriyor.
Volkswagen’in 2019’da BUDD-e’nin pilinin yüzde 80’lik kısmının kablo veya endüktif enerji kaynaklarıyla sadece 15 dakika içinde şarj edilebileceği yönündeki iddiası. Mevcut teknolojilerle bu iddianın desteklenmesi mümkün görünmüyor, ancak 2019’a kadar daha çok yol var.
Volkswagen BUDD-e’nin kabininde çeşitli bağlantı özellikleri ve yeni nesil arayüzler yer alıyor.
Bu sayede sürücü ve yolcular sadece aracın çeşitli işlevlerine bağlanmakla kalmıyor, aynı zamanda aracın etrafındaki dünya ile de etkileşim kurabiliyor.
Volkswagen BUDD-e’nin kabininde çeşitli bağlantı özellikleri ve yeni nesil arayüzler yer alıyor.
VW merkezi gösterge paneliyle sürücü bilgi ekranını tek bir birimde birleştiriyor ve bunlar sürücünün etrafında yer alıyor.
Bu bilgi dağıtım merkezinde Aktif Bilgi Ekranı başrolde yer alıyor. Programlanabilir aletin bir parçasını da 3D navigasyon paneli oluşturuyor. Bir başlık da bilgi ve eğlence görevlerinde yardımcı oluyor.
Kaynak: Milliyet