Temeli atıldıında Mecidiyeköy-Beşiktaş-Kabataş Metrosu’nun, 2018 yılının ortalarında hizmete gireceğini bildirilmişti. Çalışmalar ise devam ediyor.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, hattın 455 milyon liraya mal olacağını ve günde 700 bin yolcu taşıyacağını belirtti. Hattın Bağcılar ve Bahçeşehir’e uzanacağı bilgisini veren Topbaş,”Birileri Bolu Tüneli yapmaya kalkıştı, 17 yıl sürdü. İnşallah 2018 yılının ortalarında bu metroyu hizmete alacağız. Bağcılar-Mecidiyeköy hattının toplam uzunluğu 23 kilometre ve metronun maliyeti 2 milyar 810 milyon lira. Bunu belediye olarak yapıyoruz. Devlete de borcumuz yok. Hazine garantisi olmadan başkan olarak benim imzamla istediğimiz krediyi bulabiliyoruz” diye açıklamada bulunmuştu.
6,5 KM’DE 4 İSTASYON OLACAK
Kabataş-Beşiktaş-Darphane-Mecidiyeköy güzergahında 4 istasyonla hizmet verecek 6,5 kilometrelik yeni hattın, 2018 yılında hizmete alınması planlanıyor. Yeni hatla birlikte Mahmutbey metrosu Kabataş’a kadar uzamış olacak. Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının ise 2017 sonunda açılması planlanıyor.
8 İLÇE BİRBİRİNE BAĞLANACAK
Kabataş-Mahmutbey Metrosu ile 8 ilçe (Beyoğlu, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Eyüp, Gaziosmanpaşa, Esenler ve Bağcılar) birbirine metro ile bağlanmış olacak.
24.5 KİLOMETREYE ULAŞACAK
Kabataş bağlantısıyla 24.5 kilometreye ulaşacak olan hat daha sonra Halkalı Toplu Konutlar-Altınşehir-Başakşehir hattı ile birleşerek İstanbul Metrosu’nun can damarlarından biri haline gelecek.