OTOMOBİL: Formula 1’de yenilikler yer alıyor!..

Son 2 yıldır Büyük Britanyalı pilot Lewis Hamilton ve takımı Mercedes’in büyük üstünlüğüyle geçilen Formula 1 Dünya Şampiyonası’nda 2016 sezonu, 20 Mart’taki Avustralya Grand Prix’siyle start alacak.

Organizasyon, başta sıralama turları formatı olmak üzere yeni sezonda bazı yeniliklerle izleyicilerin karşısına çıkacak.
Yeni sezonda en dikkati çeken değişim, sıralama turlarında yaşanacak.

Önceki uygulamada 18 dakikalık ilk, 15 dakikalık 2. seans sonunda en kötü dereceye sahip altışar pilot eleniyor ve kalan 10 isim, 12 dakika süren 3. seanstaki derecelerine göre yarışa başlıyordu. Yeni formatta ise yavaş sürücüler, seans sonunda değil seans içinde 90 saniyede bir elenecek. Yeni uygulamanın, sıralama turlarına heyecan katması hedefleniyor.

Buna göre, her seansın yaklaşık yüzde 40’lık bölümü tamamlandıktan sonra en yavaş pilot, sıralama turlarına veda edecek. Seansların sonuna kadar da her 90 saniyede bir en yavaş sürücü elenecek. Böylece 8 otomobilin kalacağı 3. seansın son 90 saniyesinde, iki isim “pole pozisyonu” için mücadele edecek.

Formula 1 Dünya Şampiyonası, 2016’da rekor düzeyde ülkenin katılımıyla 21 yarıştan oluşacak.

23 Ekim’de koşulması planlanan Amerika Grand Prix’sinin ise düzenlenip düzenlenmeyeceği, ABD’deki organizasyon firmasıyla yapılan görüşmeler sonunda belli olacak.

Geçen yıldan farklı olarak Azerbaycan ve Almanya Grand Prix’leri de takvimde yer alıyor. Azerbaycan, ilk kez organizasyona ev sahipliği yapacak, Almanya ise bir yıl aranın ardından Formula 1’e dönecek.

Formula 1’e 11. takım

Amerikan Ulusal Stok Otomobil Yarışları’ndaki (NASCAR) Stewart-Haas takımının ortağı Gene Haas’ın sahibi olduğu takımla beraber 2016’daki otomobil sayısı 22’ye çıkacak.

1983’te ABD’nin Kaliforniya eyaletinde Haas Makine şirketini kuran ve Batı’nın en büyük CNC makinesi üreticisi olarak tanınan 63 yaşındaki iş adamının soyadını alan Haas takımı, Ferrari motoru kullanacak. Haas-Ferrari VF-16’nın koltuğuna, Fransız Romain Grosjean ve Meksikalı Esteban Gutierrez oturacak.

Bu yıl ayrıca Renault fabrika takımı da 5 yıl sonra pistlere dönecek. Son 5 sezondur mücadele eden Lotus takımını satın alan Renault’nun yeni aracı R.S.16’nın direksiyonuna, Danimarkalı Kevin Magnussen ve Büyük Britanyalı Jolyon Palmer geçecek.

İlk Endonezyalı pilot

2016’da Mercedes motoru kullanacak Manor takımıyla anlaşan 23 yaşındaki Rio Haryanto, Formula 1’in ilk Endonezyalı pilotu oldu.

Pascal Wehrlein’den sonra Manor’un ikinci sürücüsü olan Haryanto ayrıca takımların kadrosundaki tek Asyalı sürücü.

Son 4 yıldır GP2’de yarışan Haryanto, 2010’da Marussia Virgin Formula 1 Takımı’nın test pilotluğunu yapmıştı.

Motorlar daha güçlü ve gürültülü

2.4 litre hacmindeki atmosferik V8 yerine 1.6 litrelik turboşarjlı hibrit V6 motorların kullanılmaya başladığı 2014 sezonundan beri zorlanan üreticiler, geliştirme kısıtlamalarının gevşetilmesiyle Mercedes ile aralarındaki farkı kapatmayı umuyor.

Bu sayede rakiplerinin gerisindeki Renault ve Honda’nın, yaklaşık 70 beygir fazladan güç elde ettiği, pistin en kuvvetlisi Mercedes’in ise 1000 beygir barajına yaklaştığı tahmin ediliyor.

Egzoz sisteminde yapılan revizyonla iki çıkışa sahip olan motorlar ayrıca 2 yıldır şikayet edilenin aksine daha fazla gürültü çıkaracak.

Takvimdeki yarış sayısının 21’e çıkmasıyla her otomobil, 4 yerine 5 motor kullanabilecek.

Ultra yumuşak lastik seçeneği

Formula 1’in lastik sağlayıcısı Pirelli, sert, orta, yumuşak ve süper yumuşağın dışında ultra yumuşak hamurlu lastiği de bu sezon takımların kullanımına sunacak.

Pirelli, ürün gamındaki en hızlı seçenek ultra yumuşağın, süper yumuşak hamurlu lastiğe göre bir turda 0,6 saniye avantaj sağladığını söylüyor. Ultra yumuşak lastiklerin kenar çizgileri mor renkte olacak.

Pirelli bu yıl ayrıca her yarış için 2 yerine 3 lastik seçeneği sunacak. Takımlara, yarış içinde bunlardan 2’sini kullanma zorunluğu getirilecek.