Bugüne kadar hep çocukların gelişimi ve eğitimiyle anılan “oynayarak öğrenme” yöntemi, bu kez öğretmenlerin yetiştirilmesine yönelik kullanılacak.
Bugüne kadar hep çocukların gelişimi ve eğitimiyle anılan “oynayarak öğrenme” yöntemi bu kez öğretmenlerin yetiştirilmesine yönelik olarak kullanılacak.
Teknolojik gelişmeler ve bu gelişmelerin sunduğu olanaklar öğretmenlerin yetiştirilmesine yönelik yeni yöntem ve arayışları da gündeme getiriyor.
TÜBİTAK’ın Fatih Projesi çağrısı kapsamında, öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının karma gerçeklik ve teknolojilerine dayalı eğitimi amacıyla bir proje desteklenmeye değer bulundu. Bu kapsamda, ODTÜ ve Siirt Üniversitesinin akademik desteğiyle Ar-Ge faaliyetlerini ODTÜ Teknokent Bölgesi’nde sürdüren Simsoft Bilgisayar Teknolojileri tarafından KARMA Gerçeklik Teknolojisi ile Eğitmenlerin Eğitilmesi Projesi hayata geçirildi.
Fatih Projesi’yle öğretmenlerin yeni bir sınıf düzeni, farklı öğretim etkinlikleri ve değişik eğitim ortamıyla karşı karşıya kalacak olması, bu süreçte de öğretmenlerin teknolojik unsurları, pedagojik ve alan bilgisiyle harmanlayarak etkin şekilde sınıflarına entegre etmelerinin beklenmesi KARMA fikrini ortaya çıkardı. KARMA ile gelişen teknoloji ve değişen eğitsel ihtiyaçlara cevap verebilen öğretmenler adayları yetiştirilmesi ve halen görevde olan öğretmenlerin bu sürece kolaylıkla uyum göstermesinin sağlanması hedefleniyor.
Ürün, binlerce öğretmenin, hizmet-içi ve hizmet-öncesi eğitimini etkin ve eş zamanlı olarak gerçekleştirmek üzere tasarlandı.
Öğretmenler performanslarıyla puan topluyor
Proje Araştırmacısı ve ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Öğretim Üyesi Prof. Dr. Veysi İşeri’nin verdiği bilgilere göre, KARMA, Fatih Projesi kapsamında sınıflarda görev yapacak öğretmenlerin 3 boyutlu sanal dünyalar ve karma gerçekliğe dayanan uzaktan eğitim teknolojileri ile eğitilmesi amacıyla tasarlanan oyun benzeri bir simülasyon ortamından oluşuyor.
Öğretmenler, 3 boyutlu sanal teknoloji sınıflarında öğrenci modelleri ile günlük hayatta olduğu gibi iletişime geçerek, eğitsel süreçleri pratik etme imkanına sahip oluyor.
Öğretmenin görev yapacağı sınıf ortamı, öğrenciler ve eğitim süreci üç boyutlu olarak tüm bileşenleriyle modelleniyor.
Tüm oyunlarda olduğu gibi KARMA’da da bir puanlama sistemi bulunuyor. Uygulamada, öğretmenlerin oyun süresince performanslarının değerlendirildiği bir ölçme ve değerlendirme yöntemi yer alıyor.