Martı Projesi olarak bilinen ve yapımına Temmuz 2016’da başlanan Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi’nin ilk etabı açıldı. İlk etabın açılışından sonra Kabataş İskelesi’nden ilk vapur seferlerine başladı.
Kabataş Meydanı ve Transfer merkezi projesinin ilk etabı açıldı. Kamuoyunda Martı Projesi olarak bilinen yapımına 2016 yılının Temmuz ayında başlanan Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi Projesi’nin ilk etabı tamamlandı. İlk etabın açılışından sonra Kabataş İskelesi’nden ilk vapur seferlerine başladı. Şehir Hatları’nın gemileri Kabataş iskelesinden Boğaz ve Adalar seferleriyle hizmet vermeye başladı. Projenin 2. Etabı ise Ekim 2020’de tamamlanacak. İkinci etabın tamamlanmasıyla İDO ve BUDO gemileri de burayı kullanacak. Ayrıca boğaz gezisi yapan turistik teknelerde kompleksi kullanacaklar.
İlk etabın açılmasından sonra diğer revize edilen yeni projeye göre, terminal binaları klasik Osmanlı yapısı olacak. Projenin ikinci etabında, 32 bin 500 metrekarelik meydan yapılacak. 18 bini 400 metrekaresi sert zemin, 14 bin 142 bin metrekaresi yeşil alan olacak. Projeye göre iskelenin önüne 3 adet terminal binası inşa edilecek. Bölgede yerin altına 700 otomobil, 26 engelli aracı ve 95 otobüs kapasiteli 2 katlı yer altı otoparkı inşa edilecek. Kabataş Transfer Merkezi tamamlandığında günde 210 bin yolcuya hizmet verebilecek. Transfer merkezinde kara, deniz ve raylı sistemler birbirine entegre olacak.