Mercedes-Benz, CLS’nin üçüncü neslini 2017 Los Angeles Otomobil Fuarı’nda tanıttı. Mercedes-Benz’in, 2004 yılında yarattığı sınıfının öncüsü olan modeli CLS’nin üçüncü neslini tanıttığı fuarda, Yeni CLS ilk kez beş koltuklu olarak karşımıza çıkıyor.
0,26 cW’lik rüzgar sürtünme katsayısı kusursuz aerodinamik mimariyi gözler önüne sererken, yeni CLS tamamen yeni motor seçenekleriyle yollara çıkıyor.
Satış başlangıcıyla birlikte ikisi dizel ve biri benzinli (ortalama yakıt tüketimi: 7,5 – 5,6 lt/100 km; ortalama CO2 emisyonu: 178 – 148 gr/km) olmak üzere üç adet altı silindirli motor seçeneği sunuluyor. ENERGIZING konfor yönetimi araç içerisindeki çeşitli konfor sistemlerini birbirine bağlarken, böylece araç içindeki konfor ve performans da artıyor.
İLK KEZ BEŞ KOLTUKLU
Daimler AG Yönetim Kurulu Üyesi, Mercedes-Benz Otomobil Grubu Pazarlama ve Satış Başkanı Britta Seeger yaptığı değerlendirmede: “CLS ilk kez beş koltuklu olarak sunuluyor. Yeni dört ve altı silindirli motor nesilleri de dâhil olmak üzere tamamen yeni motorlarla yollara çıkıyor. Bunun dışında biz, tıpkı altı silindirli benzinli motorumuzda olduğu gibi motorlarında entegre bir marş jeneratörü sunan tek üreticiyiz. Söz konusu teknoloji normal şartlar altında hibrit otomobillerin sunabildiği birçok avantajı beraberinde getiriyor” dedi.
Mercedes, CLS dışında sıra dışı üç otomobilini daha fuarda sergiliyor. Formula 1 hibrit teknolojisine sahip hiper spor otomobili Mercedes-AMG Project ONE, daha da geliştirilen tasarımı ve safkan lüksü gözler önüne seren iç mekânıyla yeni S-Serisi Cabriolet ve seri üretime yakın konsept olarak gelişmiş yarış teknolojisini maksimum güvenlik ve ekonomiyle birleştiriren, AMG performans markasının gelecek odaklı modeli Mercedes-AMG GT4 Los angeles’ta yer alıyor.
FORMULA 1 DÜNYA ŞAMPİYONUNA ÇOK YAKIN
İki kişilik bir süper spor otomobil olan Mercedes-AMG Project ONE bir ilke imza atarak gelişmiş ve verimli Formula 1 hibrit teknolojisini neredeyse birebir yarış pistlerinden yollara aktarıyor.
Yüksek performans tipi hibrit 1.000 BG’nin üzerinde güç üretiyor ve 350 km/sa’nin üzerinde maksimum hıza ulaşıyor. Aracın sahip olduğu yüksek performanslı plug-in sistemi, doğrudan Formula 1’den transfer edildi. Sistem birbiriyle uyum içerisinde çalışan yüksek entegrasyonlu bir adet içten yanmalı turbo benzinli motor ve toplam dört adet elektro motordan oluşuyor.
ARTIK DAHA DA SPORTİF
Mercedes-Benz markasının amiral gemisi olarak tanımlanan S-Serisi ailesinin bir üyesi olarak Cabriolet de kısa bir süre önce lüks sedanda hayata geçirilen güncellemelerden yararlanıyor.
Yeni ve fonksiyonları geliştirilen sürüş destek sistemleri, yeni nesil direksiyon da dâhil geniş ekran kokpitli modern kumanda ve gösterge konsepti, son derece özgün ENERGIZING konfor yönetimi ve yeni nesil bilgi ve eğlence sistemleri bunlardan bazılarını oluşturuyor.
OLED teknolojisinde sahip yenilikçi arka stop lambaları iki kişilik versiyona özel standart ekipman olarak sunuluyor.
SERİ ÜRETİM MOTOR SPORLARI TEKNOLOJİSİYLE BULUŞTU
Mercedes-AMG GT4, heyecan uyandıran bir yarış pisti performansına sahip olan Mercedes-AMG GT R’ı temel alıyor. Bu yol tipi spor otomobilinin son derece yüksek sürüş dinamikleri daha da geliştirildi. Temel felsefe olarak standart ekipman yarış ortamında taviz vermeyi gerektirecek olduğunda Mercedes AMG GT4’de yerini saf kan motor sporları teknolojisi dolduruyor.
Ayarlanabilir pedallar ve opsiyonel olarak sunulan kliması ile yeni standartlar belirleyen bu yarış otomobilinde ABS ve çekiş kontrol sistemi de kişisel tercihlere göre değiştirilebiliyor.
NTV