Köprüler, arsa sahiplerine kazandırdı ekonomiye kaybettirdi. Hükümet politikalarının en önemli icraatlarından olduğu yansıtılan Körfez Geçiş Köprüsü ve Üçüncü Boğaz Köprüsü, bölge gayrimenkul fiyatlarını sürekli artırırken; köprülere verilen geçiş taahhütlerinin tutmaması ekonomiye kaybettirdi.
Köprülerin arsa ve konut fiyatlarına etkisi
Yapımına ilk önce başlanan ve tamamlanan, körfez geçişini hızlandırmayı amaçlayan Osmangazi Köprüsü, köprünün he iki ayağının bulunduğu Kocaeli Dilovası ve Yalova Altınova mevkilerine ve yol güzergahındaki arsa, arazi ve konut fiyatlarına her yıl ortalama %30 fiyat artışı sağladı. Yapılan bir devlet yatırımının bölge gayrimenkul fiyatlarına pozitif yansımasını fırsat bilen yatırımcılar da bu bölgelerde sürekli bir tapu işlem hareketi oluşturdu.
Bu hareket İstanbul’un üçün boğaz köprüsü için de geçerliliğini korudu. Yapımına başlanmadan önce uzun bir zaman güzergahının saklanmaya çalışıldığı köprünün her iki yakasının, özellikler arsa nezdinde değeri ve alım satım hareketi oldukça arttı. Arazi sahiplerine ve yatırımcılarına hiç şüphesiz çok kazandıran bölge oldu.
Köprü geçişi için verilen sayılar tutmuyor, zarar hepimizin bütçesinden
CHP İstanbul Milletvekili Onursal Adıgüzel’in Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) başvurusu üzerine, Karayolları Genel Müdürlüğü Osmangazi Köprüsü ve bağlantı yollarının 13 aylık verilerini açıkladı. Yap işlet devret modeliyle yapılan ve belirli bir araç geçiş taahhüdü verilen köprülerden, geçmeyen her araç için hazine tarafından ödeme yapıyor.
Karayollarının açıkladığı 12 aylık bilançonun, garanti edilen 14 milyon 600 bin otomobil eşdeğeri geçişin yarısını bile bulmadığını belirterek, 8 milyon araçlık maliyetin Hazine’den karşılanacağını belirtildi. Günlük 40 bin, yıllık 14 milyon 600 bin araç taahhüdü olan köprüde, 12 ayda ücretli araç sayısının 6 milyon 159 bin 685’te kaldı. Geçmeyen 8 milyondan fazla aracın parası vatandaşın cebinden çıkacak.
Ağustos 2016-Temmuz 2017 arası bir yıllık dönemde, vergi mükelleflerine çıkan fatura tam 1 milyar 244 milyon TL. Bunun da, kabaca 988 milyon TL’si geçiş farkından, 257 milyon TL’si de indirimli ücret farkından geliyor.
GAYRİMENKUL HABER