Lüks nedir? İhtiyaçlarımızla lüksü kesiştiren bir yaşam mümkün mü? Kendimizi iyi hissetmemizi sağlayan mekânlar, huzurlu ve keyifli zaman geçirmemizde etkili midir? Estetik zevklerimiz ya da kalite beklentimiz ihtiyaçlarımızı karşılamak için yeterli mi? Benzer sorularla yola çıktığımızda lüks kelimesi kimilerimiz için gösterişli bir kelime olmaktan çıkacaktır.
Lüks kelimesinin Latince kökenlerine baktığımızda karşımıza “luxuria” yani “yaşamın ekstraları” çıkar. Günümüzde lüks kelimesi zannedildiği gibi sadece pahalı ürünler için değil; kaliteli, estetik olarak ilgi çekici, çoğunlukla nadir ya da nispeten daha az sayıda üretilmiş/sunulan, hayranlık uyandıran ve beraberinde yüksek fiyatlı ve en önemlisi de ulaşan kişide duygusal değerleri temsil eden ürünler ya da hizmetler için kullanılır.
Lüks kelimesi öznel ve çok boyutlu yapısıyla büyülü kelimelerden biridir. İçinde taşıdığı anlam, kullanan kişinin düşüncelerine ve yaşamına göre farklılaşır. Lüks kimi zaman olumsuz bir anlam ifade ederken kimi zaman bir arzuyu kimi zaman da bir gerekliliği temsil eder. Bir ürün ya da hizmet hem lüks hem de gerekli olabilir mi? Her lüks ürün, aynı zamanda bir gereklilik midir? Bu soruların cevapları kişiye göre değişmekle beraber kimi zaman aradaki fark oldukça azalır. Örneğin; özenle tasarlanmış bir koltuk restoran ya da showroom için lüksten ziyade bir gereklilik iken, bebekli bir evde tasarımdan ziyade kullanışlılık daha önemli olacağı için bu seçim bir lüks olabilir.
Tüm bu ayrımlar, günümüzde farklı ihtiyaçların doğmasına da neden olmuştur. 19. ve 20. yy’da üretim faaliyetlerindeki gelişim, lüks kelimesinin anlamında değişiklik yaratırken birçok sektörde iç mimari gibi alt branşların, yeni ilgi ve araştırma alanlarının profesyonel olarak ortaya çıkmasını sağlamıştır.
Önceleri; çoğunlukla özensiz, sahip olma sıramıza göre ya da rastgele yerleştirdiğimiz mobilya ve aksesuarların artık bir arada anlamlı bir bütünü çağrıştıracak, duygusal, deneyimsel ve sembolik değerler taşıyacak şekilde yerleştirilmesi bir gereklilik olarak karşımıza çıkarıyor.
Toplumsal değişim, yoğun ve stresli yaşam, kente özgü koşuşturmalar; evde geçirilen zamanı daha kıymetli hale getirirken ev yaşamında ve ihtiyaçlarımızda da farklılıkların ortaya çıkmasına neden oluyor. Mekânlara işlev kazandırmak, mekânsal alanları verimli şekilde kullanmak, mekânda geçirilen zamanı etkin değerlendirmek için gerekli alanları oluşturmak bir evin temel ihtiyaçları arasında sıralanıyor.
Toplumsal değişim, yoğun ve stresli yaşam, kente özgü koşuşturmalar; evde geçirilen zamanı daha kıymetli hale getirirken ev yaşamında ve ihtiyaçlarımızda da farklılıkların ortaya çıkmasına neden oluyor. Mekânlara işlev kazandırmak, mekânsal alanları verimli şekilde kullanmak, mekânda geçirilen zamanı etkin değerlendirmek için gerekli alanları oluşturmak bir evin temel ihtiyaçları arasında sıralanıyor.
Cosalindo.com, bu ihtiyaçların farkında olan ve yaşam alanlarını en verimli şekilde kullanmayı amaçlarken estetik zevkleri de önemseyen, modern insanın dekorasyonla ilgili tüm ihtiyaçlarını tek bir noktadan karşılamasını ve böylece zamanını daha etkin ve verimli şekilde kullanmasını amaçlıyor. Cosalindo.com’da Türkiye’nin en başarılı iç mimarlarının, mimarlarının ve peyzaj mimarlarının tamamladığı ev, ofis, bahçe, otel, restoran, park projelerini inceleyerek yaşam alanlarına daha özgün ve estetik dokunuşlar yapanlar, aynı zamanda yaşam alanlarını yenilerken ihtiyaç duydukları pratik bilgilere de kolayca ulaşıyor. Özgün tasarım mobilya ve aksesuarların sunulduğu platformda mobilya ve aksesuar alışverişi de kolayca yapılabiliyor.
Esra Kazmirci Mimarlık, Yalın Tan + Partners, Gönye Proje Tasarım, Bou Design Office, Team Proje Mimarlık, Escape From Sofa, CT Mimarlık, Pebbledesign, Deka İç Mimarlık, Dila Gökalp Architects, 36.// Mimarlık, 1217 Design, Laxmi Interiors, Tes Interiors gibi Türkiye’nin önde gelen mimarlık ofisleri, tamamladıkları özel projeleri Cosalindo.com’da sergiliyor. Mimari projeleri inceleyerek yaşam alanları için ilham alan kullanıcılar, profesyonellere projeleriyle ilgili sorular sorarken aynı zamanda Four&More, Bretz, Nil Ata Interiors, Noce Home, G Concept, Loominology, Esma Dereboy, Bakır İstanbul, Name Design Studio, Saken Art&Glass markaları başta olmak üzere birçok özel markanın zevkli ürünlerini inceleyip satın alabiliyor.
Lüks biraz da günümüz insanının neye sahip olmak istediği ile ilgilidir ve böylece anlam kazanır. Rahat ve kaliteli mobilyaya sahip olmak bazen tek başına bir lüks seçim olarak sayılmayabilir. Estetik açıdan doğru konumlandırılmış, anlamlı bir bütünün özgün bir parçası olarak seçilmiş, tasarımıyla göz dolduran aksesuarlarla tamamlanmış bir mobilya ise lüksün gerçek anlamını ifade edecektir.
Artful Living