Tasarımsal ve teknik detaylarıyla elini güçlendiren yeni jenerasyon, sürüş dinamikleri konusunda da fazlasıyla iddialı. Bentley’in temel taşlarından birisi olan Continental serisi 2018 model yılı ve üçüncü jenerasyonuyla asfalta indi. İngiliz devinin Grand Tourer sınıfında zirveye oynaması adına üzerinde ciddi geliştirmeler yaptığı Continental GT, yerini aldığı jenerasyondan bütünüyle ayrılıyor diyebiliriz.
Tasarım ve donanımlarının yanında ebatlarıyla da fark yaratan üçüncü jenerasyon Conti GT, Bentley’in dersine ne kadar iyi çalıştığının somut bir örneği olarak karşımızda.
Tasarım – Donanım
Yeni Continental GT’nin tasarımına baktığımızda takvimlerimizi mart ayına sarıp EXP 10 Speed 6 konseptini akıllarımıza getirme ihtiyacı hissediyoruz. Marka tarihinin tamamen elektrikli ilk konseptinde kullanılan tasarım dilinin izlerini gördüğümüz Continental GT’de uzunluğu artırılan kaput ve daha aşağıda konumlandırılan burun bölümü değişimin önemli parçalarından. Yerini aldığı jenerasyona göre en büyük değişim gözlemlendiği arka bölümdeyse, eliptik formda ışıklandırmalar ve bu yapıyı tamamlar nitelikteki çift çıkışlı egzozlar dış formdaki en büyük farkı yaratan bölüm olarak öne çıkıyor. Yeni jenerasyonun ebatsal değişimlerine baktığımızdaysa aks mesafesinin 110 milimetre, genişliğin ise 25 milimetre artırıldığını görüyoruz.
Kokpit bölümünde de yine bildiğimiz Bentley standartlarında gezinen yeni Conti GT’nin deri döşemelerinden elle parlatılmış krom detaylarına kadar her noktasında doğal materyalleri görmek mümkün. Bentley’in her Continental GT’de on metrekareden fazla ahşap kullanması ve ahşap oymaların dokuz saatlik bir sürede elle oluşturulup montaj işleminin yapılması da araç içerisinde özel detaylar arasında. Her geçen gün daha da dijitalleşen kokpitlere uyum sağlayan yeni jenerasyonda, boyutu 12,3 inç olan retina kalitesinde multimedya ekrana yer veriliyor. Hareket ettirilebilir yapıda olan bu ekranla birlikte kokpitte dış sıcaklık, pusula ve kronometreyi gösteren üç analog kadrana yer veren Bentley geleneksel yapıları teknoloji çerçevesine çok keyifli bir şekilde dahil etmeyi başarmış.
Motor – Sürüş dinamikleri
Boyutsal olarak artış göstermesine rağmen motor ve altyapıda yapılan iyileştirmelerle yerini aldığı jenerasyondan 85 kilogram daha hafif olan Conti GT’nin buradaki toplam değerine baktığımızda 2.250 kilogramlık bir rakam karşımıza çıkıyor. Kaputunun altında ilk kez sekiz ileri çift kavrama şanzımanla kombin edilen twin-turbo destekli 6.0 litrelik W12 motorun kullanıldığı yeni jenerasyon, bu motorla 626 beygir güce ve 900 Nm torka sahip. Motor şanzıman kombinasyonuyla 0’dan 100’e 3,7 saniyede erişebilen araç saatte maksimum 333 kilometre hıza çıkabiliyor.
Sürüş dinamiklerindeki değişimleriyle de Bentyley’in fazlasıyla iddialı olduğu Conti GT’de 48 Volt elektrik mimarisi bu iddianın en önemli elemanları arasında. Dinamik Sürüş Sistemi ile kombin edilen bu yapı, anti-roll bar’ın viraj esnasındaki tepkilerinin elektronik olarak kontrol edilmesine olanak sağlarken, sürüş deneyimini yeni bir boyuta taşıyor. Altyapı bölümünde havalı süspansiyonları da elden geçirilen yeni jenerasyonda yüzde 60 oranında artırılan hava seviyesi çok daha yumuşak ve konforlu yolculuğun kapılarını aralıyor. Fiyat bilgisi henüz paylaşılmayan Continental GT’nin ilk siparişleri 2018‘de teslim edilecek.
LOG