Yeni kiralanacak bir evde, yapılması gereken bir çok iş vardır. Taşınılan yeni yaşam alanına alışmak, düzen kurmak, fatura işlemlerini halletmek, evin temizliği ve güvenlik önlemleri gibi pek çok yapılması gerekenler oluyor.
Yeni bir eve taşınma sürecinde, genellikle ilk yapılan iş, evin temizliği oluyor ve evin yerleşim planı yapılıyor. Bu süreçte aboneliklerin yaptırılması, ikamet adresinin bildirilmesi gerekiyor.
Taşınmadan önce ufak tefek tadilat yapılması gerekiyorsa, büyük çaplı yapılan tadilatları ev sahibi karşılıyor, badana ve su tesisatının yenilenmesi gibi işlemleri de kiracılar üstlenebiliyor.
Her şey tamamlandıktan sonra, eşyalar nakliye şirketine teslim ediliyor. Eve nakliye ekiplerinden önce ulaşmak gerekiyor.
Bazı kiracılar yeni taşınılan evin anahtarını değiştirirken, bazıları da değiştirmeden oturmaya devam ediyor. Evi tutmadan önce içinde yaşayan eski kiracı, emlakcılar, evi görmeye gelen müşteriler aynı anahtarı kullanmış oluyor. Kapı anahtarlarını değiştirerek güvenliğini sağlamak isteyen kiracının, bunu yaparken dikkat etmesi gereken durumlar var. Değiştirilen kapı kilidinin anahtarının bir kopyasını ev sahibine vermek gerekiyor. Böylece acil durumlarda ev ile ilgilenebilir.
Eve taşındıktan sonra ise, 20 gün içerisinde İl Nüfus Müdürlüğüne adres değişikliğinizi bildirmeniz gerekiyor. Banka ve üye olduğunuz yerleri de arayarak adresinizi yenilemelisiniz. Elektrik, su ve doğal gaz gibi aboneliklerinizi hemen başlatmanız ve bir önceki kiracıdan daire üzerine borç kalıp kalmadığını öğrenmelisiniz. Abonelikler ev sahibinizin üzerine ise, daha rahat takip etmek için kendi üzerinize de alabilirsiniz.