Türkiye’nin lider ve yüzde 100 milli lastik markası Lassa, özellikle Barcelona sponsorluğunun ardından küresel atağa kalktı. Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, toplam üretimde ihracatın payının Lassa ile bu yıl yüzde 30’a, 5 yıl içinde yüzde 50’nin üzerine çıkacağını belirterek, “Küresel satışımızın iç pazarın 1.5 katına çıkmasını bekliyoruz. Bu da bizim için sigorta olacak” diye konuştu.
MİLLİ marka ve yerli üretim son yıllarda Türkiye’de en çok konuşulan konuların başında geliyor. Her sektörde bu iki kavramın nasıl gerçekleşeceği tartışılıyor. Bugünkü küresel rekabet koşullarında milli markanın, milli üretimden daha önemli durumda olduğu bir gerçek. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın da söylediği gibi Türkiye’nin büyümesi için küresel ölçekte en az 10 milli markaya sahip olunması gerekiyor. Bunun için de ülkemizin kendi üretim ve ürün teknolojisine sahip olması şart. Türkiye’nin kendi otomobilini, uçağını veya tankını geliştirirse, üretip dünyaya satabileceği bir gerçek. Kuşkusuz bugün Türkiye’nin yarattığı ve hızla büyüyen markaları da yok değil. İşte markalardan biri de küresel ölçekte hızla büyüyen milli lastik markası ‘Lassa’. Özellikle dünyanın en başarılı spor kulübü Barcelona’ya sponsor olmasının ardından tüm dünyada adından söz ettirmeye başlayan Lassa’nın artan bilinirliğine bağlı ihracatı da hızla artıyor.
Kaynak: Hürriyet