Hayatın her alanında olduğu gibi, konutta da insanların zamanla tercihleri değişiyor. Bu değişim emlak piyasasındaki ticari beklentilere de yansıyor. Hürriyet Emlak’ın haberine göre, Nazenin Konakları Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Pehlivan, emlaktaki güncel istekleri analiz etti.
1. Toplu taşıma daha öncelikli oldu
İstanbul’un metro ve toplu taşıma ağı hızla genişlerken orta ve lüks kategorideki konut tercihinde de “ana yollara ve bağlantı yollarına yakınlık”, önceliğini “toplu taşımaya yakınlık” avantajına bıraktı. Çünkü yakın zamanda Avrupa’da olduğu gibi toplumun hemen her kesimi öncelikli olarak toplu taşımayı tercih edecek.
2. Cephelerden artık korkmuyoruz
Konut tercihinde “güneş alsın ama çok cephesi olmasın, ısınamayız” korkusu artık tamamen bitti. Gelişen inşaat ve yalıtım teknolojileri sayesinde yeni binalarda ısınma sorunu büyük ölçüde çözülmüş oldu. Olabildiğince aydınlık evler artık daha makbul.
3.Balkonlar geri dönüyor
Son yıllarda yapılan binalarda metrekare kazanımı için balkonlar görmezden gelindi. Eski balkonlu evlerde ise bu alanlar kapatılarak kapalı alana dönüştürüldü. Ama artık ara sıra çıkıp temiz hava aldığımız, akşamüzeri keyif çayı içtiğimiz balkonları özledik. Yeni konutların bir çoğunda ardiye, depo gibi alanlar olduğu için balkonları kapatmaya gerek yok.
4. Yürüyerek şehir hayatına karışabilmek
Büyükşehirlerde arsa probleminden dolayı sosyal tesisleri olan modern siteler hep şehir merkezlerine uzak yapılıyor. Her ne kadar site içerisinde ihtiyacınızı karşılayacak tüm imkanlar olsa da siteden çıkıp yürüyerek bir cadde kalabalıklığına karışmak istiyoruz. Bu sebeple şehir merkezine yakın evler, siteler daha gözde artık. Bunun için sitelerin tüm nimetlerinden vazgeçebiliyoruz.
5. Residence hayatı beğenilmedi
Özellikle yalnız yaşayanları yada az nüfuslu aileleri ve home-ofis çalışmak isteyenleri hedef alan ‘residence konsepti’ Türk halkı tarafından çok beğenilmedi. Yoğun insan trafiği, kişisel hizmet beklentilerine tatmin edici karşılık verememeleri gibi pek çok neden dolayı residence konseptinde olan binalar hızla iş merkezlerine dönüştürülüyorlar.
6. ‘Amerikan Mutfak’ popülerliliğini yitiriyor
Bir dönemin en güçlü emlak pazarlama argümanlarından olan ‘amerikan mutfak’ özellikle düşük metrekareli evlerde güzel bir çözüm olarak görülüyordu. Ama Türk aile yapısına pek uymadığı kullanıldıkça anlaşıldı. Yeni konutlarda metrekare küçük de olsa ayrı bir mutfak olmasına dikkat ediliyor.
7. Komşulukları geri istiyoruz
Hızla büyüyen İstanbul, Ankara gibi şehirlerde dostlarımız, akrabalarımız gittikçe uzaklaşıyor bizden. Bu uzaklığa trafik sorunu da eklenince iyi günde, kötü günde dostlara ihtiyaç duyuyoruz. Karşı komşumuzu bile tanımıyorken artık komşularımızla tanışmaya, ilişkilerimizi güçlendirmeye gayret ediyoruz.