TURİZM: Türk deniz turizmi sektörü

Avrupalı turist Türkiye’den vazgeçemiyor. Türk deniz turizmi sektörü, dünyanın karada gerçekleştirilen en büyük denizcilik fuarı olan Boot Düsseldorf’a çıkarma yaptı.

Ege ve Akdeniz kıyılarındaki turizm cennetlerinin stand açarak katıldığı fuarda, İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi’nin “Come Surf Turkey” çatısı altında ziyaretçilere Dikili, Ayvalık, Çeşme ve Seferihisar’ın rüzgâr sörfü, dalış ve diğer su sporları potansiyeli anlatıldı.

İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Türk turizmindeki kötü tabloyu olumlu yöne çevirmek ve Türkiye’nin doğal güzelliklerini uluslararası turizm acenteleri ile ziyaretçilere tanıtmak amacıyla Boot Düsseldorf’a katıldıklarını söyledi. Öztürk, şöyle konuştu:

“Ülkemiz deniz turizmini anlatabileceğimiz en doğru yerdeyiz. Ülkemiz turizm gelirlerinin yaklaşık yüzde 20’sini deniz turizminden elde ediyor. Geçen sezonu büyük kayıp ile kapattık. Ancak önümüzdeki birkaç yıl bizim için çok önemli. Moralimizi bozmadan tanıtım faaliyetlerine devam etmek zorundayız. Özellikle Türkiye’nin güvenliğine yönelik yaratılan algıyla mücadele ediyoruz. Bu yanlış algıyı değiştirmek için fuara katıldık. Tüm algı operasyonlarına rağmen biz biliyoruz ki güvenlik sorunu tüm dünyanın sorunudur, sadece ülkemize mal edilemez. Fuarda ülkemizin güvenli olduğunu vurgularken, dünyanın dört bir yanından tüm misafirlerimizi gönül rahatlığı ile bu güzellikleri görmeye davet ettik.”

“YUNANİSTAN’DAN GİRİP EGE’DE TATİL YAPIYORLAR”

Ege ve Akdeniz kıyılarının Avrupalı turist için vazgeçilmez tatil destinasyonu haline geldiğini vurgulayan Öztürk, yanlış güvenlik algısı nedeniyle Türkiye’ye giriş yapmayan turistlerin Yunanistan’dan giriş yapıp soluğu Ege kıyılarında aldıklarını söyledi. Öztürk, “Boot Düsseldorf’a katılan firmalarla yaptığımız görüşmelerde, geçiş sürecine yönelik çözümler üretme çabalarına şahit olduk. Güvenlik korkusu ile ülkemize gelmek istemeyen turist Yunanistan’a geliyor. O ülkede acentelik yapan sektör temsilcilerimiz de onları alıp Türk sularında bir hafta tatil yaptırıyor. Bu da gösteriyor ki turistler ülkemizden vazgeçemiyor. Bu gerçeği görerek zor günleri aşmak için tek yapmamız gereken “güvenli ülkeö algısını yerleştirmek ve tanıtıma devam etmek” diye konuştu. Boat Düsseldorf’taki “Come Surf Turkey” standının büyük ilgi gördüğünü belirten Öztürk, 29 Ocak tarihine kadar devam edecek fuarda rüzgâr sörfünde Çeşme Alaçatı’nın yanı sıra sörfe uygun koyları ve rüzgârıyla Kuzey Ege’nin parlayan yıldızı Dikili ve Ayvalık’ı; dalış turizminde Ayvalık, Dikili, Çeşme, Seferihisar, Foça, Urla, Karaburun ve Kuşadası’nı ziyaretçilere anlattıklarını söyledi. Türkiye’nin turizmde 2023 hedeflerine ulaşması için canla başla çalıştıklarını belirten Öztürk, şöyle devam etti: “Denizlerimiz su üstü ve sualtı zenginliklerinin yanı sıra rüzgârı, bakir koyları ile yatçılıkta marka haline gelmiştir. Anadolu’nun doğal, tarihi ve kültürel mirasları olan bu güzellikler bizi birçok ülkenin önüne geçiriyor. Bu sebeple deniz turizminde geleceği en iyi ülkenin Türkiye olduğu iddiasındayız. Ülkemizin güzelliklerini her platformda daha fazla ziyaretçiye anlatmaya devam edeceğiz.”

Kaynak: VATAN