18 milyon öğrenci 20 Ocak’ta karnelerini alarak yarıyıl tatiline başlayacak. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel MüdürüCelil Güngör, tatilin eğlenerek değerlendirilmesi gerektiğini söylüyor ve ekliyor: “Kötü notlarınız varsa, yapmanız gereken ilk şey umudunuzu kaybetmemek ve ikinci dönem için planlama yapmak.”
2016-2017 eğitim-öğretim yılının ilk dönemi 20 Ocak’ta sona eriyor. 18 milyon 43 bin 15 öğrenci Cuma günü karnelerini alacak. 19 Eylül’de başlayan uzun ve yoğun eğitim döneminin ardından öğrenciler yarıyıl tatilinde dinlenme fırsatı bulacak. MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Celil Güngör, karnenin öğrencileri değil, geride kalan dönemdeki performanslarını değerlendirdiğini söylüyor. Düşük performans gösteren öğrencilere umutlarını yitirmemelerini ve gelecek dönem için planlama yapmalarını öneren Güngör, aileleriyse çocuklarını suçlamamaları konusunda uyarıyor. MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Güngör, Hürriyet’in sorularını yanıtladı:
UMUDUNUZU YİTİRMEYİN
Tatil, yoğun ve verimli geçen bir dönemin ardından onu değerlendirmek, dinlenmek ve eğlenmek açısından çok değerli bir süre. Bu yarıyıl tatili, dinlenmenizin yanı sıra ikinci dönemde gerçekleştirmeyi planladığınız hedefler üzerine düşünmeniz için bir fırsat. Karnenizdeki notlar sizin değil, geçen dönem gösterdiğiniz performansın değerlendirmesi. Bu, gelecek dönemdeki çalışmalarınıza ışık tutacak. Kötü notlarınız varsa, yapmanız gereken ilk şey umudunuzu kaybetmemek ve ikinci dönem için planlamanızı yapmak olmalı. Her birinizin farklı, kendine özgü ilgi ve yetenekleri var. Bu ilgi ve yetenekleri keşfederek, bu yöndeki motivasyonunuzu artırarak, aile ve öğretmenlerinizle işbirliği içerisinde ikinci döneme yeni bir başlangıç yapabilirsiniz. Başarıya giden bu yolda aileleriniz ve biz her zaman destekçiniz olmaya devam edeceğiz. Bununla birlikte tatil süresince dinlenmek ve eğlenmek en doğal hakkınız. Bu doğrultuda, sosyal etkinliklere zaman ayırmanız, dinlenmenizi ve eğlenmenizi sağlayacak.
ONLARI BAŞKASIYLA KIYASLAMAYIN
Her çocuğun akademik potansiyeli farklı. Öncelikli olarak bütün velilerimizin bunun farkında olması gerekiyor. Eğer çocuğunuzun karne notları iyiyse, motive etmek için yaşına, gelişim seviyesine ve bireysel özelliklerine uygun abartılı olmayan ödüller verebilirsiniz. Bu noktada, ödülün sadece maddi olarak düşünülmemesi gerektiği, en büyük ödülün sevgi, yakın iletişim ve ilgi olduğu unutulmamalı. Eğer karne notları beklentilerinizin altındaysa, bu sonuçtan çocuk sorumlu tutularak suçlanmamalı. Bunun yerine aile birliği oluşturularak sevgi, saygı ve güven ortamı içerisinde gelecekte neler yapılabileceğine ilişkin değerlendirmelerde bulunulmalı. Notları beklentisinin altında olan öğrenci kendini zaten iyi hissetmeyecek, siz de ona kötü davranırsanız daha da kötü hale gelir. Ailelerin çocuklara yönelik olumsuz tepkileri başarıyı artırmayacağı gibi onların kendilerini daha kötü hissederek istenmeyen davranışlar yapmalarına neden olabilir. Çocuğa her koşulda yanında olunduğu hissettirilmeli, tehdit içerikli cümleler kurulmamalı, karnedeki iyi notlar takdir edilmeli, ikinci dönemde notlarını düzeltebileceği vurgulanmalı. Bu konuda özellikle altını çizmek istediğim diğer bir nokta da, onu kesinlikle başkalarıyla kıyaslamayın. Bu, çocuğunuzu çalışmaya teşvik etmeyecek, aksine değersizlik duygusu oluşturarak başarabileceğine olan inancını da yok edecek.
İKİNCİ DÖNEME PLANLI BİR BAŞLANGIÇ YAPIN
Özverili çalışmaları her zaman takdire değer öğretmenlerimiz, yoğun bir eğitim dönemini geride bıraktı. Öğretmenlerimiz, dönem içinde farklı performanslara sahip öğrencileri motive eden bir yaklaşım sergilerken, ikinci dönemi planlamaları açısından onlara yol gösterici olmalı. Başarısızlığı deneyimleyen öğrencilerine vurgulamaları gereken en önemli nokta, cesaretlerini kaybetmemeleri, eksik oldukları yönleri tespit edip çabalarını artırarak, ikinci döneme planlı bir başlangıç yapmalarını tavsiye etmek olacak.
SADECE DERS ÇALIŞMAYIN
Tatil, aile üyelerinin dönem boyunca fırsat bulamadıkları birçok aktiviteyi yapmaları ve her zamankinden daha fazla vakit geçirmeleri açısından kıymetli. Onu birlikte planlanan kitap okuma saati, kültürel etkinlik ve akraba ziyaretleriyle değerlendirerek çocukların sosyalleşmesine, toplumda etkinleşmesine katkıda bulunabilirsiniz. Tatilde sadece ders çalışmaya odaklanmak yerine, öğrencilerin kendilerini tanımalarını ve geliştirmelerini sağlayacak kültürel, sportif, sanatsal ve bilimsel faaliyetlere zaman ayırmaları teşvik edilmeli.
HEDEFLER İÇİN GEREKEN ÇABAYI GÖSTERİN
Yorucu bir dönemin sonunda tatile giren öğrencilerin geride kalanı değerlendirmesi, gelecekteki çalışmalarını planlamaları için önemli. İstediği başarıyı ilk dönemde yakalayamayan öğrencilerimizin bu değerlendirmeler ışığında gerekli önlemleri alması faydalarına. İstediği başarıyı yakalayıp ikinci dönem devam ettirmek isteyenler ise planlı çalışmalarını sürdürmeli, hedeflerine ulaşmak için gereken çabayı göstermeli.
İKİNCİ DÖNEM 6 ŞUBAT’TA
Yarıyıl tatili, 23 Ocak-3 Şubat tarihleri arasında yapılacak. İkinci eğitim dönemi ise 6 Şubat Pazartesi günü başlayacak ve 9 Haziran Cuma günü sona erecek. 2017-2018 eğitim öğretim yılının ilk zili 18 Eylül 2017 Pazartesi günü çalacak. Kaynak: Hürriyet