Renault’nun yeni sedan otomobili dinamik bir duruşa ve segmentinin ötesinde özeliklere sahip olduğu iddia ediliyor. Buna göre Yeni MEGANE Sedan Türkiye’de 12 Ekim 2016’dan itibaren 62.600TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
MEGANE ailesi, Yeni MEGANE Sedan’ın ürün gamına katılmasıyla daha da genişliyor. Yeni MEGANE Sedan, Renault’nun C-segmentindeki ürün yelpazesini tamamlıyor. Konforlu, geniş, statü sembolü Yeni MEGANE Sedan, markanın konumunu güçlendiriyor.
Renault’nun sadece Türkiye’deki Bursa tesisinde üretilen ve yaklaşık 30 ülkede 2016 sonbaharında satışa sunulacak olan yeni MEGANE Sedan, markanın küresel büyümesine ve ürün serisinin genişlemesine katkıda bulunuyor.
Renault’nun CMF C/D mimarisini temel alan yeni MEGANE Sedan, 2016 başında lanse edilen yeni MEGANE HB ile eşzamanlı olarak tasarlandı ve geliştirildi. Bu da iki modelin aynı özellikleri, teknolojiyi ve motor seçeneklerini paylaştığı anlamına geliyor. Bunun yanı sıra yolcuları için kendi sınıfında rekor düzeyde genişlik ve 550dm3 bagaj hacmi sunuyor.
Dinamik stili ve bir üst segmentten aldığı özellikleri sayesinde yeni MEGANE Sedan, bir üst sınıfa geçişi temsil ediyor ve C Sedan segmentinde yepyeni bir çıta oluşturuyor.
Yeni MEGANE Sedan Türkiye’de 12 Ekim 2016’dan itibaren 62.600TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
Yeni MEGANE Sedan Türkiye’de 12 Ekim 2016’dan itibaren 62.600TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.
Türkiye’de MEGANE Sedan; Joy, Touch ve Icon olmak üzere 3 ekipman seviyesi ve 2 benzinli (1.6 16V 115 bg MT & 1.2 Tce 130 130 bg EDC), 4 dizel motor seçeneği (1.5 dCi 90 bg MT & 1.5 dCi 110 bg MT and EDC & 1.6 dCi 130 bg MT) olmak üzere 6 farklı motor ile pazara sunuluyor.
Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş: “C segmenti Türkiye’de binek otomobil pazarından yüzde 49,5 pay alıyor. Sedan kasa, segmentten yüzde 29 pay alıyor. C Sedan tek başına ise binek otomobil pazarında yüzde 59 paya sahip. Türkiye’de efsaneleşen MEGANE Sedan, yeniden Türkiye pazarında yerini alıyor. Yenilenen göz alıcı tasarımının yanı sıra bir üst segmentten aldığı özellikleri ile rakipleri arasında öne çıkmaya hazırlanıyor. Yeni MEGANE Sedan Renault’nun Türkiye binek otomobil pazar liderliğine katkıda bulunacak.” dedi.
Stil sahibi, dinamik ve statü yükselten bir Sedan
Dinamik ve eşsiz orantılara sahip bir Sedan
Yeni MEGANE Sedan, segmentinin gerektirdiği her türlü özelliği bünyesinde barındıran dinamik ve zarif bir sedan otomobil.
Bununla birlikte yeni MEGANE Sedan modeli yeni MEGANE’nın dört kapılı versiyonu olmaktan öte bir anlam taşıyor:
Dinamik silueti ve dengeli orantılarıyla ön plana çıkıyor.
Renault tasarımcıları otomobilin estetik çekiciliğinden ödün vermeksizin 550dm3 VDA’lık bagaj kapasitesini otomobile entegre ederken tüm uzmanlıklarını gözler önüne serdi.
Otomobilin sahip olduğu cömert boyutlar (kendi sınıfında 2.71m’lik rekor düzeyde dingil mesafesiyle 4.63m uzunluğunda ve 1.81m genişliğinde) otomobilin statü yükselten özelliğini vurguluyor ve yolcular için ek alan sunuyor.
Sahip olduğu göz alıcı pürüzsüz profil, cam ve metal oranı (üçte bir / üçte iki) üzerinde yapılan hassas çalışmaların bir ürünü. Ayrıca otomobilin yerden yüksekliği (1.44m) ve zemin mesafesi (13cm) de bunda etkili.
Tasarımın en göze çarpan noktalarından biri olan krom detaylar (ızgara, yan çıtalar, kapı camı şeritleri, kapı kolları ve egzoz çıkışları) otomobillin kalitesine vurgu yapıyor ve çekiciliğini artırıyor.
Sınıfının en genişi durumundaki 1.57m’lik ön ve arka tekerlek izi ve 18 inçe varan tekerlek boylarıyla çarpıcı bir duruşa sahip.
Geniş, yapılı omuzları aracın sportif stiline vurgu yapıyor.
Renault’nun lüks modellerinde kullanılan malzemeler
Ön panel, kapı üstü panelleri, kapı detayları ve kolçaklar için seçilen köpük destekli kaplama
Saten görünümlü krom gösterge, hava menfezi ve orta konsol çerçeveleri
Nappa deri kaplı direksiyon simidi
Omuz ve dirsek mesafeleri sınıfının en iyileri arasında (önde 1,441mm, arkada ise 1,377mm omuz mesafesi. Önde 1,492mm ve arkada 1,413mm dirsek mesafesi).
Arkada 216mm diz mesafesi. Bu, beş kapılı versiyondan 37mm daha fazla diz mesafesi anlamına geliyor.
Arka koltuk arkalığının açısı (27 derece) uzun boylu yolcular için baş üstü mesafesini iyileştiriyor ve oturma konforunu yükseltiyor.
Orta kol dayanağı üç litreye kadar saklama imkânı verecek biçimde uzunlamasına ayarlanabiliyor.
Yedi litrelik geniş bir torpido gözü.
Ön kapıdaki saklama gözüne 1.5-litrelik şişe sığabiliyor.
Yeni MEGANE Sedan, C Sedan segmentinde eşsiz bir özellik olan elektrikli açılır panoramik cam tavan ile donatıldı. Bu sayede önde ve arkada otomobilin içi doğal ışık ile bütünleşiyor. Dışarıdan bakıldığında ise bu panoramik cam tavan, ön cam ile arka cam arasında adeta bir bağlantı oluşturuyor. Bu da yeni MEGANE Sedan’ın zarafetine ve şıklığına katkı sağlıyor.
Yeni MEGANE Sedan dokuz farklı gövde rengiyle pazara sunuluyor:
Sekiz metalik seçenek: Sedef Beyaz, Platin Gri,Vizon Kahve, Cosmos Mavi, Titanium Gri, Yoğun Kırmızı, Yıldız Siyah, Kum Beji.
Opak renk: Beyaz
Yeni MEGANE serisinin en son üyesi
Yeni MEGANE Sedan, far tasarımı da dahil olmak üzere Megane HB ile pek çok stil özelliğini paylaşıyor:
-Öndeki C şeklinde gündüz farlarında LED 3D-efektli ışık kılavuzları yer alıyor. Yeni MEGANE Sedan’ın üst versiyonlarında Pure vision full LED ön farlar ve otomatik uzun/kısa far ayarları bulunuyor.
-Arkada bulunan ve sürekli yanan LED ışıklar Edge Light teknolojili yatay 3D-efektli imza oluşturuyor. Ustaca bir fırça darbesiyle çizilmiş gibi görünen çizgiler koyu kırmızı bir ışık yayıyor.
Yeni MEGANE Sedan, her ayrıntısı dikkatle düşünülmüş ‘kokpit’ hissi uyandıran rafine malzemelerle donatılan kabine sahip.
Otomobilin kabini tam bir ‘kokpit’ hissi uyandırıyor. Bunu yaratan en büyük etkenler, yolcularını sarmalayan koltuklar, renkli Head-up Display ekranı, konfigüre edilebilir renkli 7- inç TFT gösterge ekranı, portre formatlı 8.7-inç multimedya tablet, R-LINK 2.0.
İç döşemeye ve yumuşak dokunuşlu malzemelerin kalitesine gösterilen özen sayesinde seyahat konforu daha da artırıldı:
Ön panelde ve kapı üstü panellerde kullanılan malzemeler, iç mekânın algılanan genişliğini daha da vurguluyor. Konsolun orta kısmı, geniş ve yüksek olup şık bir çerçeveyle çevrili. Üst versiyonlarda ise konsolun ve ön/arka kapı panellerinin tasarımı ambiyans aydınlatması ile aynı renkte ince şeritlerle ön plana çıkarılıyor.
Ekipman düzeyine bağlı olarak Yeni MEGANE Sedan’ın kabini bej ( deri seçeneği ile ) ya da siyah (kumaş ya da deri seçeneği ile) renklerde sunuluyor.
Ve bu ayrıntıların her biri yeni MEGANE Sedan için üst düzey konfor hissine katkı sağlıyor.
Dışta: Sınıfında lider konfor ve genişlik
Hassas biçimde tasarlanan koltuklar, çift yoğunluklu köpük kullanımı sayesinde sınıfında lider konumda konfor ve destek sağlıyor. Kullanılan çerçeveler Espace ve Talisman’da kullanılanlarla aynı. Versiyona bağlı olarak ise sürücü koltuğunda masaj fonksiyonu ile birlikte elektrik ayarlı bel desteği bulunuyor.
Otomobilin kabini hem sürücü hem de yolcular için çok cömert ebatlar sunuyor:
Yeni MEGANE Sedan’ın en etkileyici özelliklerinden biri, kategorisinin en büyüğü olan 550dm3 hacme sahip bagajı (Fluence’dan 20dm3 daha fazla). Yüksek kapasiteli yükleme alanına ek olarak geniş açıklığı sayesinde erişimi son derece basit ve rahat. Maksimum yük uzunluğu 1,084mm olup maksimum genişliği ise 1,393mm.
Kabin içerisindeki işlevsel saklama gözleri pratik yolculuklara katkıda bulunuyor.
Segmentinde rakipsiz ekipmanlar ve üst düzey teknoloji
Yeni MEGANE Sedan, Renault-Nissan İttifakı’nın CMF-C/D modüler mimarisini temel alıyor. Söz konusu mimari, diğer lüks Renault modellerinde de kullanılıyor: Espace, Talisman, Yeni KOLEOS, Yeni MEGANE ve Yeni SCENIC serileri. Yeni MEGANE Sedan’da, genellikle bir üst segmentle özdeşleştirilen ve bu segmentte eşsiz olan özellikler sunuluyor: renkli Head-up Display ekranı, konfigüre edilebilir 7-inç TFT renkli ekranı gösterge tablosu ve iki format halinde tercih edilebilecek R-LINK 2 multimedya tableti(7-inç harita formatı veya 8.7-inç portre formatı) ile birlikte MULTI-SENSE.
R-LINK 2 multimedya tablet ve 7-inç gösterge tablosu
Yeni MEGANE Sedan, 7-inç harita veya 8.7-inç portre formatlı (22cm) R-LINK 2 ile sunuluyor. Bu, yeni Espace ve Talisman’da kullanılanla aynı donanım. Bu segmentte daha önce eşi benzeri görülmemiş şekilde kolay kullanım için, akıllı telefon veya tabletlerdekine benzer biçimde kapasitatif ‘pinch & zoom’ ekranı bulunuyor.
R-LINK 2, aracın çeşitli fonksiyonlarını kontrol eden bir kumanda merkezi durumunda: multimedya, navigasyon, telefon, radyo, MULTI-SENSE, sürüş destek sistemleri (ADAS).
R-LINK 2’nin sundukları:
Sezgisel: akıllı telefon veya tabletlerdekine benzer biçimde kullanması kolay ara yüz: tıkla ve sürükle ile ikonların hareket ettirilmesi, sayfa kaydırma, iki parmakla zumlama, vs.
Kolaylıkla kişiselleştirme: widget’lara (ikonlar) sahip konfigüre edilebilir üç ‘ana sayfa’ ve önceden seçilmiş sürüş ayarlarına ve araç içi ambiyans tercihlerine hızlı erişim için altı farklı profil kayıt imkanı,
Kontrol merkezi: otomobildeki pek çok fonksiyon buradan çalıştırılıp kapatılıyor. Buna ses sistemi, eller serbest telefon, navigasyon ve sürüş destek sistemleri de dahil,
İnternet bağlantı teknolojisi: R-LINK Store ve uygulamalara erişim, ve güncel Avrupa haritaları.
Eller serbest telefon kullanımı ve audio akışı için Bluetooth® (tüm versiyonlarda standart),
Bir veya iki USB portu (versiyona bağlı),
3.5mm jak soketi (tüm versiyonlarda standart),
Bir veya iki 12V priz (versiyona bağlı),
SD kart yuvası (R-LINK 2 ile standart),
Gaz pedalının ve motor tepkisinin modifiye edilmesi,
Vites değiştirme hızının ayarlanması (sadece Efficient Dual Clutch otomatik vites kutusunda)
Direksiyon sertliğinin kontrol edilmesi,
Kabin aydınlatma ortamının modifiye edilmesi,
Sürücü koltuğundaki masaj fonksiyonunun devreye sokulması (versiyona bağlı).
Daha fazla güvenlik: ACC ile hız kontrolü (Adaptif Cruise Control), aktif acil fren destek sistemi (AEBS).
Uyarılar: Şerit takip sistemi(LDW), güvenli mesafe uyarı sistemi (DW), kör nokta uyarı sistemi (BSW), Yorgunluk tespit sistemi (TDW).
Azaltılmış stres: geri görüş kamerası, otomatik kısa ve uzun farlar (AHLB), ön, arka ve yan park sensörleri ve Eller Serbest Park Sistemi
Adaptif Cruise Control (ACC): Otomobilin hızını otomatik olarak ayarlayarak öndeki araçla önceden ayarlanmış boşluğu daima muhafaza edebiliyor. Öndeki radar, önde ilerlemekte olan aracın hızını ve mesafesini hesaplayabiliyor. Ardından, istenilen mesafeyi sağlayabilmek için motor ve fren sistemi ile iletişime geçiyor. Sistem 50-150km/s arası hızlarda çalışıyor.
Aktif acil fren destek sistemi (AEBS): 30 ila 140km/s arası hızlarda devreye giren bu sistem, herhangi bir önden çarpışmayı engellemek amacıyla frenleme yapılması gerektiğinde sürücüyü uyarıyor. Sürücü hiç veya yetersiz frenleme yaparsa otomatik frenleme sistemi devreye giriyor.
Şerit Takip Sistemi (LDW): Şerit takip sistemi fonksiyonu (LDW) otomobilin parçalı veya düz şerit çizgisini beklenmedik şekilde geçmesi durumunda sesli ve görsel uyarı veriyor. Sistem, 70km/s’den itibaren aktif hale geliyor.
Güvenli Mesafe Uyarı Sistemi (DW): Sürücülerin önlerinde akan trafik ile aralarında yeterli mesafe bırakabilmelerini sağlıyor. Geliştirilmiş olan bir uyarı piktogramı, Yeni MEGANE Sedan ile öndeki araç arasındaki mesafeyi temsil ediyor. Bu piktogram, gösterge tablosunda Head up Display üzerinde sezgisel bar grafik halinde gösteriliyor. Sistem 30 ila 200km/s arası hızlarda devreye giriyor.
Kör Nokta Uyarı Sistemi (BSW): Geri görüş aynalarının kör noktalarında, başka bir araç belirmesi halinde sürücüleri görsel olarak uyarıyor. Sistem 30 ila 140km/s arası hızlarda devreye giriyor.
Yorgunluk Tespit Sistemi (TDW): Otomobilin izlediği yol, Bosch tarafından geliştirilen bir algoritma yardımıyla takip ediliyor. Sürücüde herhangi bir yorgunluk belirlendiği halde hem görsel hem de sesli uyarı veriliyor.
Geri görüş kamerası: Otomobil geri vitese alındığında dokunmatik ekranda arka kısmın görüntüsü beliriyor. Manevraya daha fazla yardımcı olması bakımından bu görüntüye hareketli bir kılavuz çizgi ve statik bir kılavuz çizgi eşlik ediyor.
Otomatik uzun/kısa far ayarı (AHL): Bir kamera sayesinde karşıdan gelen araçların ışıkları ve önde seyreden araçların arka ışıkları belirleniyor ve otomatik biçimde kısa farlara geçiş yapılıyor. Bu fonksiyon aynı zamanda sokak lambalarını da belirliyor.
Ön, arka ve yan park sensörleri: Söz konusu sensörler park manevralarının tamamlanması için sürücüye yardımcı oluyor. 360°’lik ultrasonik detektörler, herhangi bir engele çarpma riski olduğunda sürücüyü uyarıyor ve otomobilin hasar görmesini engelliyor.
Eller Serbest Park Sistemi: Sensörleri yardımıyla mevcut boşluğu ölçerek uygun park yerini bulmada sürücüye yardım ettikten sonra park manevrası esnasında direksiyonun kumandası, sistem tarafından ele alınıyor. Eller Serbest Park Sistemi üç farklı park tipi için yardımcı oluyor: paralel, dik ve açılı. Manevranın tamamlanması amacıyla ortadaki ekranda gerekli tüm bilgiler gösteriliyor (grafik canlandırma, geri görüş kamerası ve sensörler). Her durumda da park esnasında frenleme ve hızlanma konusunda sürücü kontrolü elinde bulunduruyor.