TÜİK, erkeklerin kadınlara göre sosyal medya ve alışveriş merkezlerinde daha fazla zaman geçirdiğini ortaya çıkardı
Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK), 2014-2015 döneminde faaliyet türü ve hane halkının aylık gelir grubuna göre kişi başına faaliyet sürelerine dair araştırması, ilginç sonuçlar ortaya koydu.
TÜİK’in verileri, Türkiye’de erkeklerin kadınlara oranla sosyal medyada ve alışveriş merkezlerinde daha fazla zaman geçirdiğini ortaya çıkardı.
Türkiye halkı, ortalama 8 saat 48 dakikayla zamanını en fazla uykuya ayırıyor.
Bunu 2 saat 45 dakikayla yemek ve diğer kişisel bakım işleri, 2 saat 35 dakikayla hane halkı ve aileyle zaman geçirme, 2 saat 33 dakikayla istihdam ve 2 saat 20 dakikayla tv izleme, radyo ve müzik dinleme izledi.
Cinsiyete göre faaliyet sürelerine bakıldığında, yemek ve diğer kişisel bakıma erkekler, ortalama 2 saat 46 dakika süre ayırırken, kadınlarda bu, ortalama 2 saat 43 dakika oldu. Hanehalkı ve aile bakımına ayrılan süre kadınlarda ortalama 4 saat 17 dakika olurken, erkeklerde 51 dakika olarak gerçekleşti.
Son dört hafta içinde yapılan veya katılım sağlanan faaliyetlerin cinsiyete göre dağılımı incelendiğinde, kadınlar en çok tv izleme, akraba ve arkadaş ziyaretleri, alışveriş merkezi dolaşma ve kitap okumaya vakit ayırırken, erkekler gazete ve dergi okumayı, radyo dinlemeyi, alışveriş merkezinde gezmeyi ve sosyal medyada vakit geçirmeyi tercih etti.
Bu noktada, AVM’lerde dolaşma oranı kadınlarda yüzde 38,3 iken, erkeklerde yüzde 42,8, sosyal medyada vakit geçirme ise kadınlarda yüzde 26,2, erkeklerde yüzde 41,7 oldu.
En çok zaman televizyona, en az sergi ve müze ziyaretine
Veriler, Türkiye’de halkın, en az vakit ayırdığı faaliyetlerin sergi, müze ve tiyatro ziyareti ile günübirlik turlar ve doğa yürüyüşlerine katılmak olduğunu gösterdi.
Hane halkı ve aile bakım faaliyetlerinde, ilk üç sırayı gıda yönetimi, hane ve çocuk bakımı aldı. Gıda yönetimi ve hane bakımına ayrılan sürede başı, hem çalışan hem çalışmayanlar kadınlar çekti.
Çocuk bakımına ayrılan süre çalışan erkeklerde yüzde 23,1, çalışmayan erkeklerde yüzde 9,1 iken, çalışan kadınlarda yüzde 13,4, çalışmayan kadınlarda yüzde 14,2 oldu.