Tüketici, Türkiye’nin yaşadığı hain kalkışmaya teslim olmadı. Perakendeciler mağazaları darbe girişiminin sabahında açtı. Tüketiciler hayatı normalleştirip alışverişe devam etti
Darbeyle seçilmiş hükümeti yıkmak isteyen FETÖ’nün amaçlarından birisi de ekonomiyi durdurmaktı. Ama beklendiği gibi olmadı, ekonomi yönetiminin çabalarıyla darbe teşebbüsünün etkileri sınırlı atlatıldı. Ekonominin dinamosu olan perakendede de patron-işçi dayanışmasıyla tüketiciye moral verildi. Darbe girişiminin sabahında AVM’lerdeki mağazalar açılıp hayat normalleştirildi. Bazı AVM’ler ise hain kalkışmanın sabahında, kapılarını öğlene doğru açtı. Birkaç marka dışında AVM içinde mağaza açmayan marka yok gibiydi. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Başkanı Hulusi Belgü, darbe girişiminin ertesi sabahında ziyaretçi sayısındaki kaybın yüzde 60 olduğunu, bir sonraki gün ise bunun yüzde 15’e gerilediğini söyledi.