Ülkemizin birlik ve beraberliğe, ekonomik yönden güçlü olmaya her zamankinden daha çok ihtiyacı olduğunu ifade eden UBM ICC Genel Müdürü Erdal Baykara, İstanbul Kids Fashion Fuarı’nın, Portekiz, İspanya, Ukrayna, Almanya ve Türkiye’den 200 katılımcı firma/markanın katılımı ile 27-30 Temmuz 2016 tarihleri arasında planlandığı gibi kapılarını ziyarete açacağını duyurdu.
Bebek ve çocuk modasında 2016 Sonbahar- Kış koleksiyonlarının görücüye çıkacağı İstanbul Kids Fashion Bebek, Çocuk Hazır Giyim ve Aksesuarları Fuarı, 27-30 Temmuz 2016 tarihleri arasında, İstanbul Fuar Merkezi 9 ve 10’ncu salonlarda ziyarete açılacak. 0-16 yaş arası bebek ve çocuk hazır giyim ve aksesuarlarının sergilendiği İstanbul Kids Fashion Fuarı, 200’den fazla ulusal ve uluslararası marka/firma ile Avrasya bölgesinden 5.000’den fazla satın alma yetkilisi ve sektör profesyonellerini bir araya getirecek.
Bebek ve çocuk giyim ve abiye, iç çamaşırı, çorap ve aksesuarlar, bebek ve çocuk ev tekstilinin yanı sıra hamile giyim ve aksesuarları ürün gruplarının yer aldığı fuarın ziyaretçi profilini ise Perakendeci-Bebek & Çocuk ve Hamile Ürünleri, Bebek ve Çocuk Hazır Giyim, Ayakkabı Mağazaları, Anne ve Hamile Giyim Mağazaları, Mağaza Zincirleri, Departman Store’lar ile İthalat ve İhracatçı, Distribütör, Acenta ve Toptancılar, Satın Alma Ofisleri ve Ticaret Firmaları ile E-Ticaret firmaları oluşturuyor.
Türkiye’de düzenlenen bebek ve çocuk hazır giyim sektöründe yapılan tek ve en büyük fuar organizasyonu olan İstanbul Kids Fashion Fuarı’nın 27-30 Temmuz 2016 tarihleri arasında planlandığı gibi kapılarını ziyarete açacağını ifade eden UBM ICC Genel Müdürü Erdal Baykara, “Maalesef son dönemde yaşadığımız olaylar hepimizi derinden üzmüş ve endişelendirmiştir. Bizler inanıyoruz ki böylesi bir dönemi atlatabilmek için ülke ve toplum olarak birlik ve beraberliğe, ekonomik yönden güçlü olmaya her zamankinden daha çok ihtiyacımız var. Bu nedenle İstanbul Kids Fashion Fuarımızın ülke ekonomimize en faydalı olacak şekilde gerçekleşmesi için tüm tedbirlerimizi aldık. Fuarımız, Portekiz, İspanya, Ukrayna, Almanya ve Türkiye’den 200 katılımcı firma/markanın katılımı ile gerçekleşecek. Hatta, an itibariyle satın alma yetkilisi ve sektör profesyoneli ziyaretçi kaydımızın %15’ini, 16 Temmuz’dan sonra aldık” dedi.
Dünyanın 8. büyük hazır giyim ihracatçısı olan ve dünya tekstil ticaretinde köprü vazifesi gören Türkiye, 2014 yılında 220,8 milyon dolar olan bebek giyim ihracatını 2015 yılında yüzde 4,7’lik bir artışla 231,1 milyon dolara yükseltti. 2016 yılının ilk çeyreğine bakıldığında ise yine bebek giyim eşyası kalemlerinden biri olan dokuma bebek giyim eşyası ihracatının en fazla ihracatı yapılan ürünler arasında yerini aldığı görüldü. Bu ürün grubunda geçen yıla göre yüzde 30 artış ile 27,6 milyon dolar ihracat kaydedildi.
İstanbul Kids Fashion Fuarı, tasarım odaklı etkinliklere yer verecek…
İstanbul Kids Fashion, Türkiye’nin ihracat hedeflerine ulaşmasında ve İstanbul’un moda başkentleri arasında hak ettiği yere ulaşmasında tasarımın gücü ve etkisini odağına alarak Nişantaşı Üniversitesi Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü işbirliği ile bir panel düzenleyecek. Panelde Ekonomist Dr. Fatih Anıl, ‘Türkiye Ekonomisi ve Tekstil Sektörüne Genel Bakış’, Triko Tasarımcısı ve Örme Sanatçısı Seda Acar, Tasarımcı Fırat Neziroğlu ve Tasarımcı Nejla Güvenç de “Gelecekte Tasarım ve Yeni Teknolojiler” konularını ele alacak.
Nişantaşı Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi koordinatörlüğünde düzenlenen “Geçmişten Günümüze Çocuk Modası Dönem Kıyafetleri” ilk kez İstanbul Kids Fashion Fuarı’nda sergilenecek. Çoğunluğu siyah beyaz fotoğraflarda kalmış ellili yıllardan doksanlara uzanan çocuk modasının hikayesi, dönem kıyafetlerinden oluşan sergi ile geçmişten günümüze taşınacak. 5 parçalık özel koleksiyondan oluşan kıyafetler, 1950-1990 tarihleri arasındaki 10’ar yıllık dönemleri sembolize ediyor. Ayrıca, yine Nişantaşı Üniversitesi Moda Tekstil ve Moda Tasarım Bölümü öğrencileri tarafından ‘Cıvıl Cıvıl Kapalıçarşı’ konseptinde hazırlanan rengarenk çocuk kıyafetleri de İstanbul Kids Fashion’da sergilecek. Toplam 15 kıyafetten oluşan iki sergi, Yrd. Doç. Dr. Saniye Çiğdem Koçak, Öğretim Görevlileri Fatma Öztürk, Bahar Yıldız, Dilek Akdemir’in rehberliğinde öğrenciler tarafından ortaklaşa hazırlandı.
İstanbul Kids Fashion Fuarı, Moda Fotoğrafları Karma Sergisi ile moda fotoğrafçılığına da dikkat çekecek. Nişantaşı Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Moda Tasarım Program Başkanı Ayşegül Kaplan Bağcı koordinatörlüğünde hazırlanan fotoğraf sergisi, programda yer alan 40 öğrencinin, kıyafetin tasarımı kadar, onu nasıl sunmak gerektiğine de dair yaratıcı fotoğraflarından oluşuyor. Karma sergi, İstanbul Kids Fashion Fuarı süresince fuaye alanında ziyaret edilebilecek.