Sanal oyunlar artık turnuvalarda milyon dolarlık ödüllerin bile verildiği gerçek bir dünyaya dönüştü. İşte bu yeni dünyanın sanal gerçekleri…
İnanılmaz ama Japon Toshiyuki Takahaşhi bir saniyede 16 kez konsolun düğmesine basmayı başarmış. Düğmeye sık basabilmek özelikle silahlı oyunlarda önem kazanıyor. Takahaşi bu oyunlarda da rekor kırmış. “Star Soldier” oyununda Japon oyuncu saniyede 12,3 kez ateş etmeyi başarmış.
Hafif toplu, bıyıklı, mavi formalı İtalyan, dünya genelinde en çok tanınan oyun karakteri. 1981’de piyasaya giren ‘Super Mario’ karakteri ile ‘atlama – koşma’ tarzında oyunlar daha popüler oldu.
Gençlerde sinemanın yerini video oyunları aldı. Oyun grafikleri gösterişli ve gerçekçi hale geldi. Gerçek oyuncuların oynaması ile hikayenin anlatımı kolaylaştı. ‘Hem film hem de oyun’un bir arada olduğu, interaktif sinemada ilk boy gösteren “Beyond: Two Souls” oyunuyla Ellen Page oldu.
Bazıları video oyunlarının kişiyi agresif yaptığını söylüyor. Bazıları da rahatlattığı ve tepki verme kabiliyetini geliştirdiğini savunuyor. Bir araştırma Ego-Shooter oyunu oynayan tıp öğrencilerinin laparoskopi simülasyonunda daha başarılı olduğunu ortaya koymuş.
Son yıllarda özellikle okullarda meydana gelen silahlı saldırılar dikkatleri şiddet içeren bilgisayar oyunlarına yöneltti. Özellikle de Ego-Shooter oyunlarına. Burada oyun karakterinin bakış açısından oynanıyor ve önüne çıkan her şeye ateş ediliyor. Sanal şiddetin gerçek hayatta şiddete teşvik ettiği tartışmalı bir konu. Şiddet oyunlarının yasaklanması da zaman zaman gündeme geliyor.
Oyun geliştiricileri “Corrupted Blood” adlı sanal salgın ilk başta “War of Warcraft” oyunundaki bir hapishane için geliştirdiler. Ancak ölümcül hastalık bir anda bütün “War of Warcraft” dünyasına yayıldı. Hatta bazı oyuncular sanal depolarda saklanıp, büyük sanal kentlere gitmekten kaçındılar. Bir hafta sonra hata düzeltildi.
Ciddi oyunlarda yaşanan interaktif deneyimler acı gerçekleri yaşanabilir kılıyor. “Frontiers – you’ve reached fortress Europe” adlı oyunda mülteciler Avrupa’nın dış sınırlarını aşmaya çalışıyorlar. Bir başkasında oyuncu kendisini Suriye’deki iç savaşta buluyor ya da Darfur’daki açlık sorununu çözmeye çalışıyor.
Sanal oyun turnuvaları artık profesyonel seviyeye ulaştı. 2015 İnteraktif Dünya Kupası’nı Suudi Arabistanlı Abdulaziz Alshehri kazandı. Düzenlenen turnuvalarda “Fnati” ya da “Luminosity Gaming” gibi uluslararası profesyonel takımlar birbiriyle mücadele ediyor.
18 milyon dolar. Bir eSpor turnuvasında bugüne kadar en büyük ödül “Dota 2” kazananına verildi. Burada beş oyuncu Ortaçağ arenasında kendisine saldıranları yenmeye çalışır. 2011’de ilk kez düzenlenen Dota 2 dünya turnuvasında ödül 1 milyon 600 bin dolar değerindeydi.
Kaynak: NTV