Facebook bugün Haber Akışı bölümünde arkadaşların ve aile bireylerinin paylaşımlarının ön planda olmasını sağlayan algoritma geliştirdiklerini açıkladı.
Bu değişiklik son yıllarda sosyal medya devinin Haber Akışı kısmında yaptığı ikinci büyük değişiklik diyebiliriz. Tabi bu değişiklikler sadece bizim bildiklerimiz. Geçen yıl Nisan ayından şirket tarafından yapılan açıklamaya göre Haber Akışı kısmında yer alan gönderilerin biraz dengelenerek yayıncılardan gelen gönderilerin daha az gösterileceği söylenmişti
Hedef Değişikliği Olabilir
Geçen yıl bu düzenlemeden sonra aslında pek bir şey değişmiş gibi gözükmüyordu. Yine yayıncıların gönderileri kullanıcılara rahat bir şekilde ulaştı. Diğer taraftan Facebook son bir yıldır özellikle video konusunda çok agresif davranıyor ve canlı yayın yapan yayıncıları ön plana çıkarıyor. Onlara büyümeleri için yeni bir alan açılmış durumda. Bu hareket oldukça önemli çünkü Facebook özellikle bir çok yayıncıdan haberlerin dünya çapında yayıldığı bir kaynak ve inanılmaz bir trafik sağlayıcısı. Hedef kitlesine ulaşamayan yayıncılar reklam merkezli iş modellerini bırakabilir. Bu yıl şirket özellikle canlı yayınları ve videolu gönderileri ön plana çıkartmaya başladığından beri yayıncılar dikkatleri üzerlerinde tutabilmek amacıyla bünyelerine bazı yönetmenleri ve prodüktörleri aldı.
Haber Akışı bölümü yöneticisi tarafından yapılan açıklamada şirketin bugün yaptığı değişiklerin altında yatan amaç günlük 1.09 milyar aktif kullanıcıya sahip olan platformun her kullanıcı için mükemmel hikayeleri ve zevkleri ön plana çıkarmak. Haber Akışı sosyal ağa geleli neredeyse on yıl oldu ve o zamandan beri kullanıcıların en çok vakit geçirdiği yerlerden biri haline dönüştü. Kaynak: Milliyet