AKTÜEL: Olimpiyat Meşalesini Yaktı!

Tüketicilerin yaşamlarını iyileştirmeye odaklanan P&G markası Orkid, 2016 Rio Olimpiyat Oyunlarında Türkiye’yi temsil edecek Milli Tekvandocu Nur Tatar’a #KızGibi destek verdi. Orkid ve Nur Tatar yeni #KızGibi videosunda, dünyanın her yerindeki kızları, #KızGibi spor yapmaları konusunda teşvik etti.

Şimdiye kadar “spor kızlara göre bir şey değil” lafını kim bilir kaç kez duymuş veya kızlardan oluşan takımların mücadele ettiği spor salonlarının yarısının boş olduğunu görmüşsünüzdür. Peki, bu durumun ergenlik çağında herhangi bir sporla ilgilenen kızların hevesini kırdığını hiç düşündünüz mü? 2015’de yapılan bir Orkid araştırmasına göre kızların yüzde 72’si, ne yapması ya da yapmaması gerektiğinde toplum tarafından kısıtlandığını dile getirdi. Ayrıca kızların yarısından fazlası toplumsal kısıtlamaların en az on yıl ortadan kalkmayacağını hatta daha da kötüye gideceğini, herhangi bir değişikliğe yönelik umutları olmadığını ifade etti. Bu durumu değiştirmek isteyen Orkid, #KızGibi Durdurulamaz adını verdiği bir kampanya düzenleyerek kızların neler başarabileceğini dünyaya göstermek istedi ve #KızGibi’nin izlenme rekorları kıran videolarına bir yenisini daha ekledi. En son #KızGibi videosunu izlemek için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

https://www.youtube.com/watch?v=eCFKsrWG3Rk&feature=youtu.be

Orkid #KızGibi kampanyasında Orkid’in 2016 Rio Olimpiyat Oyunlarında destek verdiği 23 yaşındaki Milli Tekvandocu Nur Tatar, paylaştığı hikâyesiyle kızların sporu bırakmaması için çağrıda bulundu: “Orkid #KızGibi kampanyasının bir parçası olabildiğim, ergenlik çağındaki kızlara özgüven verebildiğim ve sporu bırakmamaları için bir şeyler yapabildiğim için kendimle gurur duyuyorum.”

Yapılan çoğu araştırma, hangi düzeyde olursa olsun herhangi bir sporla ilgilenen kızların daha yüksek bir özgüvene sahip oldukları ve hayatta karşılaştıkları zorluklarda özgüvenlerini koruma becerisi kazandıklarını gösteriyor. 2015 yılında yapılan ve Amerika’da tüketici verilerinin araştırıldığı bir çalışmanın sonuçlarına göre düzenli olarak spor yapan 18-24 yaş aralığındaki kadınların özgüveni herhangi bir sporla uğraşmayan kadınlara göre iki kat daha yüksek[i]. Ayrıca en son Orkid araştırmasına katılan kızlar, sporun sağladığı en önemli üç faydanın özgüven, takım çalışması ve liderlik becerilerinde artış olduğunu söylüyor; 67’si ise toplumun kızların spor yapması fikrine pek sıcak bakmadığını savunuyor.

P&G Orkid Yardımcı Direktörü Michele Baeten: “Olimpiyat Oyunları dünyanın dört bir yanından gelen kadın sporcuların gururlu gözlerle izlendiği bir spor müsabakası; biz de bunun dikkatleri sporun kızlardaki özgüveni arttırmada ne denli kritik bir rol üstlendiğine çekebilmek için müthiş bir fırsat olduğunu düşündük. Olimpiyat sporcularını, Uluslararası ve Milli Olimpiyat Komitelerini ve diğer kurumları bir değişim başlatmaya ve kızlarımızın spora teşvik edildiği ve spora #KızGibi sarılabileceği bir dünya yaratmaya çağırıyoruz.”

`Always Ergenlik ve Özgüven Araştırması IV. Dalga´da Elde Edilen Önemli Bulgular

Kızların yarısından fazlası (%51’i) 17 yaşından önce sporu bırakıyor

Ergenlik çağında sporu bırakan her 10 kızdan 7’si spora ilgi duymadıklarını ifade ediyor

Kızların sadece üçte biri toplumun kızları spora teşvik ettiğini düşünüyor

Kızlar, sporun sağladığı en önemli üç faydanın özgüven (%62), takım çalışması (%64) ve liderlik becerilerinde (%54) artış olduğunu söylüyor

Nur Tatar Hakkında

Nur Tatar 1992 yılında Van’da doğdu. Taekwondo’ya 6 yaşında basladı. İlk madalyasını 2002 yılında kazancı. 1 defa Gençler Avrupa Şampiyonu, 2 defa Ümitler Avrupa Şampiyonu ve 2012 yılında Manchester’da Büyükler Avrupa Şampiyonu olan 23 yaşındaki Nur Tatar, Londra 2012 Olimpiyat Oyunları’nda gümüs madalya alarak kariyerine olimpiyat madalyasını da ekledi. 2014 yılında Avrupa Üçüncülüğü, 2015 yılında Dünya İkinciliği ve 2016 yılında da Büyükler Avrupa İkinciliğine ulaşan Milli Sporcu Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi tarafından yapılan açıklamada Rio 2016 Olimpiyat Oyunları yolunda desteklenecek ve madalya vaadeden 16 “altın” sporcu arasındaki yerini aldı.

Orkid #KızGibi Hakkında

Orkid #KızGibi hareketi, dünya genelinde #KızGibi değişerek hayranlık bırakan milyonlarca kızdan ilham aldı. Haziran 2014’te başlatılan Orkid #KızGibi kampanyası kızlardaki özgüvenin ergenlik döneminin başlaması ve ilk regl ile beraber en düşük seviyelere indiği ve zararlı sözcüklerin bu özgüven kaybını daha da arttırabileceği yönündeki iç görüden yola çıktı. “Kız gibi” ifadesinin kızların özgüvenini ne kadar derinden etkilediği konusunda farkındalık yaratıldı ve kampanya, bu algıyı değiştirmek için başlatılan bir manifestoya dönüştü. Orkid Ergenlik ve Özgüven Araştırması II. Dalga`ya göre, #KızGibi videosunu seyreden çoğu kişi (16-24 yaş aralığındaki kadınların yüzde 76’sı ve erkeklerin %59’u) kafalarındaki “kız gibi” algısının bu videoyla değiştiğini ifade etti***.

Araştırma Yöntemi

*Orkid Özgüven ve Ergenlik Araştırması IV. Dalga, MSLGROUP Resarch tarafından toplamda 1.514 Amerikalıya yer verilen Research Now Panelleri kullanılarak yapıldı. Ulusal düzeyde temsil kabiliyeti olan 16-24 yaş arası 1.006 kız ve 508 erkek katıldı. Araştırma 30 Aralık 2015 Çarşamba ila 07 Ocak 2016 Perşembe tarihleri arasından gerçekleştirildi.

**Orkid Özgüven ve Ergenlik Araştırması III. Dalga, MSLGROUP Research tarafından toplamda 1.800 Amerikalıya (16-24 yaş aralığındaki 1.300 kız ve 500 erkek) yer verilen Research Now Panelleri kullanılarak gerçekleştirildi. Ulusal düzeyde temsil kabiliyeti olan 1.000 kız ve 500 erkekten oluşan örnekleme ek olarak Afrika kökenli 150 ve İspanya kökenli 150 Amerikalı yer aldı. Araştırma 30 Nisan 2015 ila 8 Mayıs 2015 tarihleri arasından gerçekleştirildi.

***Orkid Özgüven ve Ergenlik Araştırması II. Dalga, MSLGROUP Research tarafından toplamda 1.800 Amerikalıya (16-49 yaş aralığındaki 1.300 kız ve 500 erkek) yer verilen Research Now Paneli kullanılarak gerçekleştirildi. Ulusal düzeyde temsil kabiliyeti olan 1.000 kız ve 500 erkekten oluşan örnekleme ek olarak Afrika kökenli 150 ve İspanya kökenli 150 Amerikalı yer aldı. Araştırma 05 Aralık 2014 Cuma ila 12 Aralık 2014 Cuma tarihleri arasından gerçekleştirildi.