İstanbul, geçtiğimiz yıl yayınlanan uluslararası turizm verilerine göre, birçok önemli şehri geride bırakarak hem gelir hem de tek günlük konaklama sırasında ilk 10 şehir arasında yer alıyor.
Bacasız sanayi olarak adlandırılan turizm, ulaşım imkânlarının artması ve iletişim araçlarının gelişmesi ile ekonomisi her geçen gün daha da büyüyen bir alan haline geldi.
Sadece belirli başlı ülke ve şehirler değil, tüm küresel destinasyonlar turizmin potansiyel hedefi konumunda olmaya başladı.
ülke ile ilgili bir haber bir tanıtımı internette belirli seyahat sitelerinde veya bloglarında tanıtıldığında bu ihtimal daha da artıyor.
Bu sebeple turizm alanında yoğun bir rekabet de kaçınılmaz oldu.
Nüfusun 7’de 1’i turist
Çin ve Hindistan gibi ülkelerin ekonomik yükselişi, bu ülkeleri sadece turizm pazarı olmaktan çıkarıp turist gönderen ülkeler pozisyonuna yükseltti. Örneğin Çin, 2012 yılı verilerine göre Almanya’yı geçerek turizmde en fazla harcama yapan ülke konumuna geldi. Böylece küresel alanda çift yönlü bir turizm akışı da son yıllarda meydana geldi. Öyle ki 2014 yılında seyahat ve turizm sektörünün küresel ekonomiye katkısı 7 trilyon dolar seviyesine yükseldi. Yine 2014 yılında uluslararası turist sayısı 1 milyar 133 milyon seviyesine ulaştı. Yani dünya nüfusunun 7’de 1’i turist olarak nitelendirilebilir.