Hindistan’ın dünyaca ünlü motosiklet markası Hero, Türkiye’de ilk defa motosikletlerde “5 yıl veya 50 bin kilometre garanti” dönemini başlattığını duyurdu. Şirketin Avrupa ve Ortadoğu Direktörü Pranchal Srıvastava, 5 yıl garanti ve Türkiye’de fabrika kurup buradan Avrupa’ya da satış yapacaklarının müjdesini vermek için İstanbul’a geldi.
Hintli direktör Pranchal Srıvastava’nın Hero Türkiye yetkilileri ile birlikte yaptığı açıklama, Wyndham Grand Levent Oteli’nde yapıldı. Hintli direktör, “5 yıl garanti” müjdesini verirken bu kuralı, Türk motosiklet pazarının bir devrimi olarak yorumladı ve satışları patlatacaklarını ileri sürdü. Srıvastava şöyle konuştu;
”Hero 2015 yılın sonunda global pazarlarda 55 milyon adetin üzerinde kullanıcıya ulaştı. Yıllık 7 milyon üretimimiz, Türkiye dâhil 29 ülkede satışımız var. Türkiye de kişi başına düşen motosiklet sayısı oldukça az. Ama Türkiye pazarının 2020 yılına kadar 500 bin adetlik satışa ulaşacağını öngörüyoruz. Türkiye, Avrupa pazarına girmek isteyen Hero için son derece önemli bir ülke. Hatta ülkenizi Avrupa pazarına giriş kapısı olarak görüyoruz. Türkiye’de bir üretim tesisi planlıyor ve üretilecek modellerle sadece Türkiye değil, Avrupa pazarını da hedefliyoruz. Çünkü Türkiye’nin Avrupa Birliği ile gümrük anlaşması olması büyük bir avantaj. Türkiye’deki ortağımız Soysal Grup ile yıllık 10 bin adetlik bir satış hedefimiz var. Türkiye’de planlanan üretim tesisini 2017 yılından itibaren hayata geçirmeyi planlıyoruz. Yatırım bedeli, üretim kapasitesi ve hedef pazar yapısına göre bu yıl belirlenecek. Türkiye’de üretilen motorları Türkiye, Yunanistan, İtalya, İspanya, Fransa ve Balkanlarda satacağız.”
Hero’nun Türkiye temsilcisi Soysal Grup Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Soysal da 10 yıldır motosiklet sektöründe faaliyet gösterdiklerine değindi. Soysal “Aydın Nazilli’de 25 bin metrekarelik üretim tesisimiz var. Burada kendi markamız olan Asya adı ile 12 modelin montaj ağırlıklı üretimini yapıyoruz. Şu ana kadar Asya markası ile 100 binin üzerinde kullanıcıya ulaştık. Uzakdoğu menşeli üretim yapan bir firma olarak 2010 yılından bu yana global markalarla kalite ve teknoloji konusunda rekabet zorlaştı. Kullanıcılar kalite konusunda her yıl daha bilinçli oldu. Uzakdoğu menşeli ürünlerden uzaklaşmaya başlıyordu. Bu nedenle 2014 yılı başında Hero ile anlaştık. Anlaşmamızda Türk sürücülerinin talep ettiği, ülke coğrafyasına uyumlu modeller üretmesi şartını da koyduk. Tüm operasyon, ekip ve bayi ağımızla Hero’yu 2020 yılına kadar Türkiye’de bir numara yapma hedefine odaklandık. Hero’yu Türkiye’de sadece distribütör olarak değil üretici olarak da temsil etmek istiyoruz. Markanın kalitesini, 1,5 yıl gibi kısa zamanda Türkiye benimsedi. Bu yıl satış hedefimiz 10 bin adet. Hero’nun Türkiye’de kuracağı üretim tesisi hayata geçtiği zaman maliyet fiyatları düşecek. Üretim tesisi kurulması sonrası 2020 yılı satış hedefimiz 75 bin adet olacak” dedi.
KALİTEMİZİN TEMİNATI 5 YIL GARANTİ
Hero Türkiye Direktörü Sait Orhan da 5 yıl veya 50 bin kilometre garanti ile birlikte kalite konusunda Türk sürücülere en önemli mesajı en direkt vermiş olduklarını vurguladı. Orhan konuşmasında; “Bu karar Türkiye’de bir ilk. 5 yıl ile birlikte motosiklette kalite eşiği olacağız. Hero sadece kalitesi ile değil, yakıt ekonomisi ve güvenlik konusunda dünyada iyi bilinen lider bir marka. 5 yıl garanti, motosiklet ticari yapan ve motosiklet kullanan herkes için artık bir standart olacak. Araştırmalara göre Türkiye’de kullanıcı ortalama her 2-3 yılda bir motosikletini yeniliyor. Motosikletini kısa sürede değiştirmek zorunda kalan ve bu nedenle yenileme farkı, vergi, plaka ve sigorta masrafları ödeyenler için 5 yıl garanti, ekonomik bir çözüm. 5 yıllık garanti için Türkiye genelindeki 120 servis istasyonu kullanıcıların emrinde olacak” derken, üretim, vergi maliyetlerinin düşmesi gibi avantajlarla Hero’nun Türkiye pazarında pazar lideri olmayı planlığını söyledi.