Uzmanlar, öğrencilerin tatil sonrası yeni ve zorlu bir döneme doğru bir başlangıç yapmaları için önerilerde bulundu.
2015-2016 öğretim yılının ikinci dönemi başladı. Bu dönem hem 8 hem de 12. Sınıflar için sınavlara hazırlığın en yoğun yaşanacağı dönemdir. Bir hedefe yönelik çalışma yapıldığında da zaman hızla geçer. Diğer sınıflar için ise bayramlar ve yılsonu gösterilerine hazırlık çalışmalarının yapıldığı, gezilerin düzenlendiği daha eğlenceli dolayısıyla çok hızla geçen bir dönemdir ikinci yarıyıl.
Uzmanlar, “Öğrencilerin okulda yapılacak mümkün olduğunca çok etkinliğe katılmaları hem eğlenceli vakit geçirmelerine hem arkadaşları ile sıkı dostluklar kurup takım ruhu geliştirmelerine hem de yaşamdan öğrenmeyi öğrenmelerine neden olacaktır. Okulla ilgili güzel anıların oluşması öğrencinin öğrenme isteğini körükleyecektir. Öğrencilerin öğrenme motivasyonunu yükseltmek için okulların tüm öğrencilerine görev verebilecek şekilde farklı etkinlikler düzenlemeleri, velilerin çocuklarını okuldaki etkinliklere katılmaya teşvik etmeleri öğrencilerin kendilerine güven duygularını geliştirerek akademik performanslarını yükseltecektir. Eğlenerek öğrenmek öğrenilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.”
İkinci yarıyılda uygulanacak sınavların takvimi; 12. sınavlar için ilk sınav 13.03.2016 yapılacak YGS (Yüksek öğrenime geçiş sınavı)
LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) tarihleri;
*LYS-4 (Sosyal Bilimler) 18.06.2016
*LYS-1 (Matematik) 19.06.2016
*LYS-2 (Fen Bilimleri) 25.06.2016
*LYS-5 (Yabancı Dil) 25.06.2016
*LYS-3 (Edebiyat-Coğrafya) 26.06.2016
*8. sınıflar için TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) Sınavları
*27 Nisan Çarşamba (Türkçe-Matematik-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi)
*28 Nisan Perşembe (Fen Bilimleri-TC İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük-Yabancı Dil)
*TEOG Mazeret Sınavları ise 14-15 Mayıs (Cumartesi-Pazar) tarihlerinde yapılacak.
Uzmanlarca sınava girecek adaylara öneriler şöyle:
• Çalışma programı hazırlarken iki saat çalışma bir saat ara şeklinde bir düzenleme yapılmalı ve haftanın bir yarım günü tam olarak boşaltılmalıdır.
• Çalışma programı oluşturmanın ikinci ayağı ise çalışılacak derslerle ilgili ünite ve konu dağılımını da oluşturmaktır. Böylece öğrenci hangi gün hangi konuyu çalışması gerektiğini belirlemiş olacağından ‘’Acaba neyi eksik bıraktım’’ telaşı yaşamayacaktır.
• Sınava hazırlanan öğrenci haftalık ve aylık tekrarları aksatmamalıdır. Doğru ve hızlı tekrar yapmak için, tekrar yapılacak ders kitabının sayfalarını çevirerek konu başlıklarına göz atın. Yeterince hatırlayamadığınız konuyu okuyun ve konuyla ilgili soru çözümü yapın. Deneme sınavı ve konu tarama sınavı çözmek size eksiğinizin ne olduğunu gösterecektir.
• Sakin olun, kendi eksiklerini belirleyip üstüne gidin. Siz elinizden gelenin en iyisini yapın, gerisi kendiliğinden gelecektir.