Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinde köprü kulelerine ana taşıyıcı kablonun döşenmesine başlandı. Köprünün ışıklandırılmasıyla İstanbul Boğazı yeni bir inci kolyeye daha kavuştu. Öte yandan tabliye döşenme işleminin sürdüğü Yavuz Sultan Selim köprüsünde iki yakanın otoyol ve tren yoluyla birleşmesine 648 metre kaldı.
Yavuz Sultan Selim” adı verilecek 3’üncü Boğaz Köprüsü’nde çalışmalar hızla sürüyor. Geçtiğimiz aylarda önce kuleler arasına kılavuz kablo çekilmiş, ardından iki yaka ana kablonun döşenmesinde kullanılacak (Cat Walk) kedi yolunun tamamlanmasıyla bir kez daha birleşmişti. Halen ana kablo döşenme işlemine devam edildiği belirtildi. Ana taşıyıcı kablonun her iki tarafa 122’şer adet döşenecek ince çelik kablodan oluşacağı öğrenildi. Şu ana kadar yapılan çalışmalarda toplam 48 ince kablonun döşenme işleminin tamamlandığı belirtildi
Öte yandan araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin 29’u deniz yoluyla getirilerek yerlerine yerleştirildi. Avrupa yakasında 14, Asya yakasında 13 tabliyenin yerlerine yerleştirildiği ayrıca 2 adet geçiş tabliyesinin de montaj işleminin bittiği öğrenildi. İki yakanın birleşmesi için 27 tabliyenin daha imal edildikleri Tuzla ve Altınova tesislerinden deniz yoluyla getirilerek ana kablolara bağlanacağı belirtildi. Şu anda iki yakanın otoyol ve tren yoluyla birleşmesine 648 metre kaldığı belirtildi. Öte yandan köprü tabliyeleri taşıyacak 176 eğik askı kablosundan 102’sinin montajının tamamlandığı belirtildi.