Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), spor karşılaşmalarında sıkça kullanılan bant reklamlara yeni düzenleme getirdi, bundan böyle televizyon kanalları, spor karşılaşmaları devam ederken bant reklam yayınlayamayacak.
RTÜK’ün, spor karşılaşmalarında sıkça kullanılan ve izleyicilerin yoğun şikayetlerine neden olan bant reklamlara ilişkin yönetmelik düzenlemesi yürürlüğe girdi. Başbakan Yardımcısı Yalçın Akdoğan’ın 4 Ağustos’ta imzaladığı karar, Resmi Gazete’de yayımlandı.
İzleyicilerden gelen şikayet ve talepler doğrultusunda RTÜK’ün “Yayın Hizmeti Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte” yaptığı değişiklik kararı, Başbakanlık tarafından da onaylandı.
RTÜK’ün 2014’ün sonuna doğru hazırladığı ancak sezon içinde karışıklığa sebep olmaması için sezon sonunun beklendiği düzenleme, 2015-2016 sezonunda uygulamaya geçecek.
Söz konusu yönetmeliğin “Reklam ve tele-alışveriş yayınlarının biçim ve sunuşu” başlıklı maddesinde yer alan, “Bant reklam yayınında reklam alanı görüntü alanının yüzde 20’sini aşamaz. Bant reklam teknikleri kullanılarak yapılan spot ve küçük ilanlar tarzındaki reklamlar, program bütünlüğü, değeri, etkinliği ve mesajın bozulmasını önlemek için sesli olarak yayınlanamaz.