Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri, 4.5 milyar liralık bir yatırımla tamamlanmış olacak Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin söz konusu 4 noktasında değişiklik yapma nedenlerini anlattı.
Bakanlık yetkilileri, projenin güzergah seçiminde 3 önemli noktaya dikkat ettiklerini ileri sürdü. Buna göre Belgrad Ormanları ve Fatih Ormanları‘nın zarar görmemesi gerekçe gösterilerek, yol daha kuzeydeki bir noktaya çekildi ve ormanlık alanın dışına alındı. Yetkililerin verdiği bilgiye göre Polonezköy Milli Parkı‘nın zarar görmemesi gerekçesiyle de güzergahta düzeltme yapıldı. Milliyet gazetesinde yer alan detaylar şöyle: Bakanlık yetkilileri, yaptığı açıklamada, doğal yapının, bentlerin ve göletler ile havzalarının zarar görmemesi için de viyadük sayısını artırdıklarını ileri sürdüler. Yapılan değişiklikle, bir yönde, 15 kilometre uzunluğunda 37 tane viyadük, öbür yönde 30 kilometre ve toplam 74 tane viyadük planlandığı vurgulayan yetkililer, toplam 30 kilometrelik yolun yarısının viyadükle geçildiğini kaydettiler. Yetkililer, “Viyadükle yolu götürmek pahalı bir sistem. Niye bunu tercih ediyoruz? Doğa tahrip olmasın, havzalarımız, su kaynaklarımız zarar görmesin, bunun için titizlik gösteriyoruz” savunması yaptı.
5 katı ağaç dikilecek
Yetkililer, bölge üzerinde 480 hektarlık bir alanın yola gittiğini, bu yolun üzerinde bulunan ağaçların tutarının yüzde 1.4 nitelikli ağaç, diğerlerinin makilik olduğunu söyledi. 200 bin civarında ağacın yerinin değiştirilmesi gerektiğini kaydeden yetkililer, “Orman ve Su İşleri Bakanlığı‘nın bir şartı var. Bu projeye olur verirken, yüklenici firmayla bir sözleşme imzaladı. 480 hektara karşılık bin 400 hektarlık gösterilen 6 tane noktada dikim yapılacak, yani en az 5 katı yeni ağaç dikilecek” dedi.