Tekne Park’ın deniz trafiğini ve kirliliğini artıracağı için çevrecilerin tepkili olması gündem oluşturdu.
İşte bazı detaylar:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından Boğaz’da 11 farklı noktaya yapılması planlanan ve “Tekne Park” adı verilen proje ilk olarak 2007 yılında İTÜ’ye yaptırılan belediye sınırları içindeki kıyıların kullanımıyla ilgili bir araştırma sonucu karar verildi. İstanbul’a yapılacak marinalar için ilk açıklama 2008 yılında İBB Başkanı Kadir Topbaş tarafından yapılmıştı. İSPARK’ın yeraltı otoparklarını inceleyen Topbaş, marinalar için şu açıklamayı yapmıştı:
“İstanbul Boğazı’nda marina kurma çalışmasına başladık. Marmara Denizi sahilinde de marinalar yapacağız. Sahil bandında gelişigüzel bağlanmış, sahille halkımızın temasını kesen teknelerin hepsinin marinalarda olması gerekir. Ucuz ve nitelikli hizmet vereceğiz”.
Projeye İBB Meclisi’nde 2010 yılında onay verildi. Tekne Parklar öncelikli olarak tekne yat ve deniz taşıtların yoğun olarak bulunduğu Tarabya ve İstinye’de hayata geçirildi. Daha sonra kademeli olarak Paşabahçe, Sarıyer, Büyükdere, Beykoz, Kanlıca, Çubuklu ve Göksu ile Beşiktaş’ta Bebek ve Arnavutköy’de de faaliyete geçecek.
Bölge sakinleri yasalara, çevre korumaya, Avrupa peyzaj projesine, Boğaziçi sit alanına aykırı olduğu gerekçesiyle itiraz ediyor. Beşiktaş’a bağlı Bebek’te de tekne park çalışmaları sürüyor. Bölge sakinleri Bebek Semt Girişimi adında bir sivil inisiyatif kurdu. Bebek’te planlanan tekne park 300 teknelik, Bebek kıyısı boyunca 622 metre genişliğinde alana yayılıyor. Tekne sahipleri için de 150 araçlık otopark yapılacağı belirtiliyor.
Bölge sakinleri asıl tehlikenin Bebek’e 150 metre uzunluğunda çakılacak kazıklar olduğunu denize yapılacak yüzer iskeleyle Boğaz’ın iyice daraltılacağını ve tekne kirliliğinin Boğaz’a ve Bebek Koyu’na yayılacağını söylüyor. Semt girişiminden sakinler makamlarla görüşmeler yaptıklarını fakat Beşiktaş Belediyesi’nden yanıt gelmediğini belirtti.