Kartal stoper arayışlarını sürdürüyor. Beşiktaş, 100’üncü yıl şampiyonluğundaki Zago-Ronaldo-Ahmet Yıldırım üçlüsünden sonra her yıl stoper transferi yapmasına rağmen defansta bir türlü aradığını bulamamıştı.
Yıldırım Demirören’in başkanlığı ile başlayan 2004 yılından itibaren sürekli artan borçlar içinde stoperlere ödenen paralar pek de yabana atılacak rakamlar değil. 2012 yılında görevi 580 milyon lira borç ile bırakan Demirören, görev yaptığı 8 yıl içinde 84 futbolcu transfer edip rekor kırarken bunların 13’ü stoper transferiydi. Demirören zamanında şu stoperler alındı:
Mustafa Doğan, Çağdaş Atan, İbrahim Toraman, Koray Avcı, Kürşat Duymuş, Baki Mercimek, Lamine Diatta, Gordon Schildenfeld, Tomas Sivok, Tomas Zapotocny, Matteo Ferrari, Ersan Gülüm ve Egemen Korkmaz.
Demirören yalnızca stoperlere 110 milyon TL harcadı
Mustafa Doğan, Baki Mercimek, Lamine Diatta ve Egemen Korkmaz’ı bedelsiz transfer eden Demirören, diğer 9 futbolcu için kulüplerine 21.3 milyon Euro bonservis ödedi. Yaklaşık 60 milyon liralık bir rakamı da futbolcuların kendisine ödeyen Demirören’in bıraktığı 580 milyon liralık borç içinde sadece stoperlere ödenen rakam toplamda 110 milyon lirayı buluyor.
Siyah beyazlılar Ferrari’yi 2009 yılında İtalya’nın Genova takımından 4.5 milyon Euro bonservis bedeli ile kadrosuna kattı. 4 yıl olarak imzalanan anlaşma, bir anlamda Türk futbol tarihinin “Bir stopere ödenecek en yüksek ücret” sürecini de başlatmış oldu. 2 sezon sonra takımdan ayrılan Ferrari, Beşiktaş aleyhine CAS’ta dava açtı ve siyah beyazlı kulüpten 8 milyon Euro daha almaya hak kazandı. Beşiktaş’ta oynadığı 2 yılda 5 milyon Euro kazanan Ferrari, taksitler halinde almaya devam ettiği 8 milyon Euro birlikte yıllığı 6.5 milyon Euro’ya gelmiş oldu. Yani Ferrari’ye bonservisi dahil 2 yıl için ödenen toplam rakam yaklaşık 50 milyon lirayı buldu.