YENİ yöntemde dolandırıcılar hackledikleri kullanıcının hesabından yakın arkadaşları ve akrabalarına mesaj atarak borç para istiyor. Kredi kartı dolandırıcılarının gelişen teknoloji ile yöntemlerini de çeşitlendirdiğine dikkat çeken Avukat Selçuk İlbaş, kullanıcıların artık hem fiziki hem de sanal ortamda daha dikkatli olması gerektiğini belirtti. Kredi kartlarının çalınması, bilgilerinin kopyalanması gibi yöntemlere sosyal medya aracılığı ile yapılan dolandırıcılıkların da eklendiğini kaydeden İlbaş, özellikle Facebook-Twitter gibi sosyal medya siteleri ve mobil telefonlara uygulama yüklenen sitelerde bu tür dolandırıcılık vakalarının yaygın olduğuna dikkat çekti. Avukat İlbaş, sosyal medya sitelerinde şifresi çözülmüş hesapları kullanan dolandırıcıların yöntemlerine ilişkin şu bilgileri verdi:
“Dolandırıcılar, çaldıkları sosyal medya hesabından önce geçmiş yazışmaları inceleyerek listedeki kişilerin yakınlık derecelerini tespit ediyorlar. Daha sonra çalınan sosyal medya hesabının sahibi olan kişi gibi davranarak yakınlarından borç para isteme yöntemiyle dolandırıcılık fiilini gerçekleştiriyorlar. Para transferi için mobil ödeme sistemini tercih eden dolandırıcılar telefon numarasını bildikleri kişilerden acil harcamalar için yardım talep ediyorlar.”
Yardım etmeye ikna olan kişinin telefonuna gelen ödeme mesajını onaylaması halinde para transferinin gerçekleştiğine dikkat çeken Avukat İlbaş, “Cep telefon dakikası satan (kontör) sistemleri üzerinden bu ödemeler nakte çevriliyor” diye konuştu.