MİLLİ Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, temel hedeflerinin; öğretmenlik mesleğini daha iyi noktalara taşımak ve sorunlara ilişkin kalıcı çözümler üretmek olduğunu belirtti. Dinçer, 24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla 81 ilden gelen öğretmen temsilcilerini Bakanlık Başöğretmen Salonu’nda düzenlenen törende kabul etti. Bakan Dinçer, burada yaptığı konuşmada, Van’daki depremde hayatlarını kaybeden öğretmenlerin çalıkuşu misali evinden, ailesinden ayrılarak öğrencilere ışık olmaya, onların hayatlarını değiştirmeye çalıştığını, hayatını kaybeden öğretmenlerin anılarını yaşatmak için öğretmenlerin isimlerinin memleketlerindeki okullara verileceğini söyledi. Milli Piyango İdaresinin Türkiye’nin çeşitli yerlerinde 40’ın üzerinde okul yaptırdığını ve bu okulların adlarının da depremde hayatını kaybeden öğretmenlerin isimleriyle değiştirileceğini ifade eden Dinçer, öğretmenlerin anılarını yaşatmak için ellerinden geleni yapacaklarını dile getirdi. Dinçer, yoksulluk, işsizlik, şiddet ve terör gibi sorunların çözümü için her yaşta insanın beklentisi ve ihtiyaçlarına yönelik imkan ve hizmet politikası geliştirilmesi gerektiğini belirterek, bu amaca yönelik olarak 18-20 Kasım tarihlerinde öğretmenlik mesleğinin sorunlarının tartışıldığı Ulusal Öğretmen Stratejisi Çalıştayı’nın düzenlendiğini hatırlattı. Çalıştayda öğretmenlik mesleğinin sorunlarına ışık tutacak son derece önemli tespit ve çözüm önerilerinin ortaya çıktığını, öğretmenlerin vasıflarının geliştirilmesine yönelik bir yol haritası niteliğinde olan stratejik plan çalışmalarının önümüzdeki süreçte başlayacağını ifade eden Dinçer, ”Temel hedefimiz; öğretmenlik mesleğini bugün olduğundan daha iyi noktalara taşımak ve sorunlara ilişkin kalıcı çözümler üretmektir” diye konuştu. Öğretmenlerin talep, beklenti, kişisel ve mesleki becerilerinin ön planda tutulduğu bir çalışma yapacaklarını anlatan Dinçer, ”Öğretmenlik mesleğinin itibarını alacağımız önlem ve atacağımız adımlarla hak ettiği düzeye çıkarmak için var gücümüzle çalışacağız. Öğretmenin mutluluğu öğrencinin de mutluluğudur. Öğretmenin kalitesi, eğitimin de kalitesidir” dedi. Öğretmenlerin en büyük gururunun yetiştirdiği öğrencilerin kendisine, ailesine, ülkesine ve insanlığa faydalı bireyler olduğunu görmek olacağını ifade eden Dinçer, okul öncesi eğitimden, yüksek eğitime kadar eğitimin tüm basamaklarında nitelikli eğitim için çalışmaların devam ettirildiğini, Cumhuriyetin 100. yılında Uluslararası Öğrenci Başarı Değerlendirmesi’nde Türkiye’nin en başarılı ilk 10 ülke arasında yer almasının hedeflendiğini söyledi.