Araç muayene istasyonları şirketi TÜVTÜRK Genel Müdürü E. Naci Başerdem, çalışma sonuçlarını açıkladı. Muayeneler sonunda 2 milyon aracın fren sisteminin bozuk olduğu belirlendi. İlk muayenesi yapılan araçların yüzde 41’i ağır kusurlu bulunurken, kusursuz olanların oranı sadece yüzde 6 oldu.. Ülkemizde, terörden sonra en önemli sorun olan trafik kazalarında son 10 yılda 90 bin kişi öldü, 1.5 milyon kişi de yaralandı. Bu acı tablo ile OECD ülkeleri arasında trafik kazalarında Pakistan’dan sonra ikinci sırayı aldık.Büyük savaşlardaki yaralı ve can kaybını bile geride bırakan bu kayıplara rağmen olumlu anlamda fazla değişen bir şey yok.
Habertürk Gazetesi’nin haberine göre;
Başerdem’in açıkladığı verilere göre bugüne kadar 11.3 milyon araç muayene edildi, tekrarlarla birlikte bu sayı 16 milyonu buldu. Muayene sonunda 2 milyon aracın frensiz dolaştığı engellendi. Bugün Gazetesi’nden Perihan Çakıroğlu’nun haberine göre, fren sorunu tespit edilen araçlarda arka ve ön frenlerde yüzde 30’dan fazla sapma görüldüğü, hortum hasarları, ağır vasıtalarda fren regülatörü bozuklukları ve hidrolik sızıntılar tespit edildi.
MUAYENEDEN KAÇANLAR
Başerdem’in raporuna göre 15 milyon tescilli aracın 3.8 milyonunu traktör ve motosiklet oluştururken, bu araç grubunun en düşük muayene oranına sahip olduğu gözlendi. Ülkemizdeki motosikletlerin yüzde 85’i, traktörlerin de yüzde 70’i muayene olmuyor.
Hafif araçlarda muayene oranları yüzde 77, ağır vasıtalarda ise yüzde 61 olarak belirlendi. Yine, ilk muayenesi yapılan araçların yüzde 41’i ağır kusurlu ya da emniyetsiz olarak muayenede başarısız çıktı. Hafif kusurlu oranı yüzde 53, tümüyle kusursuz olanların oranı ise sadece yüzde 6 oldu.
Muayenelerde en çok görülen kusurlarda fren sistemi 2 milyon araçla ilk sırayı alırken, onu 1.6 milyon araçtaki far ve aydınlatma problemleri izledi. Üçüncü sırayı ise çevre ve kirlilik sorunu aldı. 1.1 milyon araçta egzoz gazı emisyonu ölçümü olmadığı, egzoz bağlantılarının bulunmadığı ve LPG’li çalışanlarda da yakıt, gaz borusunun uygun takılmadığı belirlendi.