Mobil abone artışı dursa da Avrupa’da ‘cep’i elinden düşürmeyen 3. ülke olduk. BTK’nIn yılın ilk çeyreğine ilişkin raporuna göre, Türkiye, 195.7 dakika olan ortalama aylık mobil kullanım süresi ile Fransa ve İrlanda’dan sonra Avrupa’da 3’üncü oldu. 3 aylık dönemde mobil trafik miktarı 28.6 milyar dakika, sabit trafik miktarı 5.8 milyar dakika olarak gerçekleşti
Türkiye, 195.7 dakika olan ortalama aylık mobil kullanım süresi ile Fransa ve İrlanda’dan sonra Avrupa’da 3’üncü oldu. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) Sektörel Araştırma ve Stratejiler Dairesi Başkanlığı tarafından hazırlanan “Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü 3 Aylık Pazar Verileri Raporu”na göre, aylık ortalama mobil kullanım süresi Fransa’da 249 dakika, İrlanda’da ise 231 dakika oldu. Türkiye, 195.7 dakika olan ortalama aylık mobil kullanım süresi ile İngiltere, İspanya, İtalya, Portekiz ve Almanya’nın üstünde yer aldı. Raporda, bir abonenin aylık ortalama konuşma süresinin Turkcell’de 163 dakika, Vodafone’da 200 dakika ve Avea’da 264 dakika olarak gerçekleştiği bilgisine yer verildi.
Sabit arama trafiği arttı
Raporda yer alan verilere göre, 2010 yılı birinci 3 aylık dönemde toplam mobil trafik miktarı 28.6 milyar dakika olurken, sabit trafik miktarı ise 5.8 milyar dakika olarak gerçekleşti. Bir önceki 3 aylık döneme göre mobil arama trafik miktarı yaklaşık yüzde 1.4 azalırken, sabit arama trafik miktarı ise yüzde 5.5 arttı. Ancak 2010 yılı birinci 3 aylık dönemde mobilden mobile trafik miktarı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 21.4 yükselirken, sabitten sabite arama trafik miktarı yüzde 10.4 oranında azaldı.
Mart ayı itibarıyla Türkiye’de yüzde 86 penetrasyon oranına karşılık gelen toplam 61.5 milyon mobil abone bulunduğu bildirilen raporda, şunlar kaydedildi: “Daha önceki dönemlerde sürekli artış eğiliminde olan mobil abone sayısı ve penetrasyon oranının 2009 başından itibaren artış eğiliminin durduğu görülmektedir. Düşüşün numara taşınabilirliği ile birlikte işletmeciler tarafından sunulan ’her yöne’ tarifeleri nedeni ile kullanıcıların ikinci aboneliklerini iptal ettirmesi sonucu gerçekleştiği değerlendirilmektedir.”