AKTÜEL-Türk öğrencilere liselerde “Uzay dersi” verilecek!

Liselerde önümüzdeki eğitim öğretim yılında okutulmak üzere ‘Astronomi ve Uzay Bilimleri Dersi’ olacak.
Milli Eğitim Bakanlığı, liselerde önümüzdeki eğitim öğretim yılında okutulmak üzere ‘Astronomi ve Uzay Bilimleri Dersi’ öğretim programı hazırladı. Seçmeli olan ders haftada 2 saat okutulacak.

Akşam Gazetesi’nden Z. Kıvanç El’in haberine göre, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), dünya dışı yaşamı müfredata aldı. Bakanlık, öğrencilerden bir senaryo üzerinden hareketle ‘uzay kolonisi’ kurmalarını isteyecek. Öğrenciler derste astront olabilmenin kriterlerini öğrenecek ve arkadaşları arasından bir de astronot seçecekler.

DÜNYA DIŞI YAŞAM
Öğrenciler derste Dünya Dışı Yaşamı araştıracaklar ve evrende başka hayat izleri olup olmadığı konusunda tahminlerde bulunacaklar. Derste, 1970’li yılların başında NASA tarafından başlatılan ve halen de devam eden SETI (Dünya Dışı Akıllı Yaşam Araştırması) Programı da ayrıntılarıyla anlatılacak. Derste öğrenciler ‘Dünya Dışı Canlılar’ konusundaki düşüncelerini kendi aralarında tartışacaklar. Öğrenciler ulaştıkları sonuçları resim, yazılı anlatım veya şiir yoluyla sınıfa sunacak.

Öğrencilere derste ‘uzay kolonisine neden ihtiyaç duyulduğu’, ‘uzay kolonisi araştırma ve geliştirme çalışmaları’ hakkında bilgi verilecek. Öğrenciler ‘Dünya’daki koşullar artık yaşanmayacak kadar kötüleşmiştir. Dünya komitesi hayatın devamını sağlamak için uzay araştırmacılarını görevlendirmiştir’ senaryosundan hareketle, uzay kolonileri kuracak.

KOLONİ KURUYORUZ
Gruplar halinde oluşturulacak çalışmalar sonunda öğrenciler kurdukları kolonileri özellikleriyle birlikte sınıfta sunacak. Okulda en iyi koloni projesi için de seçim yapılacak. Öğrenciler uzay kolonisi kurarken, ‘koloninin yeri, yaşam alanı, sağlığı, beslenmesi, inşası, enerji ve üretim gereksinimleri, ekonomisi, koloni yasaları gibi konuları’ göz önünde bulunduracak.

GÖKYÜZÜNE YOLCULUK
– ‘Uzayda ilkler’ içerikli konu öğrenciler tarafından araştırılacak. Uzay çalışmalarına damgasını vuran olaylar, görsel kaynaklardan yararlanılarak sınıfta pano haline getirilecek. Panodaki bilgilere ek olarak diğer uzay çalışmaları ile ilgili bilgiler verilerek bu gelişmelerin astronomi ve uzay bilimlerine katkıları öğrenciler tarafından tartışılacak.
– Öğrenciler basit bir roket ve uzay mekiği modeli hazırlayacak. ‘Uzay gemisinin’ tanımı, ‘dünya ötesine çıkıp dolaşan uzay aracı’ olarak yapılacak.
– Tarihteki en ünlü astronomlar ve astronomiye katkıları bulunan isimler anlatılacak. Kopernik ile Ali Kuşçu’nun hayatı ve astronomiye olan katkıları okuma metni şeklinde öğrencilere dağıtılacak. Kopernik, Tycho, Kepler, Galileo ve Newton’un modern astronomiye katkıları anlatılacak.
– Öğrenciler gruplara ayrılarak gitmek istedikleri gök cisimlerine kurguladıkları uzay araçlarıyla nasıl ulaşacaklarını hesaplayacak.
– Evrende bildiğimiz ya da bilmediğimiz türden başka canlıların olup olmayacağı konusu beyin fırtınası yöntemiyle tartışılacak.
– Uzay ve astronomi arasında bağlantı kurulurken öğrenciler uzay çalışmalarında kullanılan temel araçları sıralayacak.